Гергин Борисов от "Спаси София":

Развитието на градския транспорт ще направи София град на хората

Снимка: БГНЕС
Поканата към арх. Геел е резултат от нашето виждане да планираме дългосрочното развитие на града, да използваме силните му страни, но и да променяме средата - да я правим по-удобна и по-достъпна за хората. Така столичният кмет Йорданка Фандъкова аргументира необходимостта от доклада "София - град на хората", изготвен от екипа на датския урбанист Ян Геел.

След като миналата седмица докладът беше представен, в "Радиоприемница" потърсихме отговор на въпроса - какво ново ни казва той и какво е необходимо, за да бъдат приложени мерките в него. По темата разговаряхме с Гергин Борисов от "Спаси София". Според него препоръките на международните експерти са добре познати у нас и неправителственият сектор отдавна настоява за тяхната реализация. Една от идеите на експертите е да бъдат обособени зони за високи строителство, които според Гергин Борисов трябва да бъдат в зони със значителна транспортна инфраструктура - около гари, магистрали и т.н. Добър пример в това отношение е зоната в началото на бул. "Цариградско шосе", където и в момента се строи висока сграда, но протести срещу нея няма. Центърът на София обаче не може да приема подобни сгради, категорични са от "Спаси София".

Друга важна тема в доклада е мобилността и възможностите за безконфликтно съжителство на пешеходци, велосипедисти и шофьори. Лошият пример този път идва от новосъздадената велоалея по улица " Г. С. Раковски", която принуждава шофьорите на тролейбуси да навлизат в насрещното платно, продължава Борисов.

Друг ключов момент е осигуряването на нощен градски транспорт. Според разчетите на "Спаси София" той ще струва 3.5 млн. за седем линии - шест на 30 минути и една до летището, която да бъде на кръгъл час. От организацията ще настояват тези средства да бъдат предвидени в бюджета за 2018-та година.

През пролетта на следващата година ще бъде реализирано и приетото вече от СОС решение, пешеходната зона на бул. "Витоша" да бъде удължена до булевард " Александър Стамболийски", посочиха от Столичната община.

Проблемът с всички тези неща е как ще бъдат реализирани, коментира Гергин Борисов.

Целия разговор с него - чуйте в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!