Общ проект за изследване на радио аудиторията беше представен в медийния център на БНР.
Преди около година в Асоциацията на българските и радио телевизионни оператори (АБРО) започват сондажи за нов тип изследване на пазара. Проучването се извършва от международната агенция за маркетингови изследвания ИПСОС. То е поръчано и подкрепено от водещите радиостанции в страната у нас и дава подробна информация за радио пазара.
Идеята е индустрията да се обедини върху високотехнологично изследване и нов начин за ползване на данните, който да позволи клиентите да имат възможност по-ясно да планират кампании чрез прецизно представяне, отбелязва Мехти Маликов от АБРО.
Ценното на това изследване е, че рекламните агенции ще могат сами, във връзка с разработваните стратегии, да проверят кое къде се намира. Освен че данните са собственост на радио индустрията, отново нещо ново, обясни Маликов.
Проектът е част от усилията на радио общността да осигури единни надеждни данни за аудиторията с адекватни методи за регистрация и съвременни средства за разчитане на изследването. Генералният директор на БНР Радослав Янкулов го определи като един успешен опит.
Да направим изследване, което да ни представи обективни данни, безпристрастни и достатъчно полезни, за да можем ние да вършим по-добре нашата работа, вие да вършите вашата работа още по-добре, представителите на медия шоповете и рекламните агенции, каза Радослав Янкулов.
Изследването е проведено чрез пряко лично интервю в дома на интервюирания, по време на което въпросите са свързани с радиостанциите, слушани предишния ден. Проучването показва, че 78 процента е седмичната аудитория на радиостанциите, а ежедневно радио слушат 66 на сто от населението в България.