Мила Георгиева - детето-чудо, което порасна и се превърна в красива млада цигуларка с изключително успешна кариера с ярки европейски измерение, ще бъде солист на Симфоничния оркестър на БНР. Тя за първи път ще свири под палката на маестро Емил Табаков, така че очаквайте едно наистина специално музикално взаимодействие.
Вечерта се открива с увертюрата към комичната опера на Моцарт „Театралният директор“ - писана специално за организирано от император Йозеф II музикално „състезание“ в замъка Шьонбрун.
След това на сцената ще излезе Мила Георгиева - детето-чудо, което порасна и се превърна в красива млада цигуларка с изключително успешна кариера с ярки европейски измерения. Тя за първи път ще свири под палката на маестро Емил Табаков, така че очаквайте музикални фойерверки от най-висока класа.
Вече 11 сезона Мила Георгиева е първи концертмайстор на Радиооркестъра в Щутгарт. Нейната история - още като дете печели първи награди от конкурси в Италия и Чехия и гастролира в Испания, Холандия, Филипините, Сингапур, Индия и Китай. След София продължава обучението си в „Джулиард Скул” в Ню Йорк и в „Гилдхол Скул” в Лондон.
С напредването на кариерата си Мила свири с оркестър „Гевандхаус” под диригентството на Курт Мазур, с Бамбергския симфоничен оркестър под диригенството на Жорж Претр, с Цюрихския камерен оркестър, оркестрите на Белгийското и Холандското радио и телевизия, Камерния оркестър „Ференц Лист” от Будапеща … Мила Георгиева гостува на събития от ранга на Великденския фестивал в Залцбург, а турнетата продължават - в Европа, Южна Америка и Япония.
За гастрола си с радиосимфониците Мила Георгиева е избрала Петия концерт на Моцарт - безспорният „крал“ сред цигулковите концерти през втората половина на 18 век - и като форма, и като дължина (по-обемен от всички, писани до този момент), и като щедрост на музикалната линия и ритмично многообразие, и като техническа трудност. Само за 8 месеца през 1775, когато е едва 19-годишен, Моцарт пише и петте цигулкови концерта, впечатлен от залцбургския концертмайстор Гаетано Брунети. И при петия концерт той наистина развихря своето въображение - прекрасна творба за демонстрация на елегантното, но емоционално музициране на Мила Георгиева. Тя свири на цигулка „Страдивариус” от 1703 г.
123 години след Петия цигулков концерт на Моцарт е създадена симфоничната поема „Животът на героя“. Рихард Щраус я пише на границата на два века (през 1898 г.) в известен баварски курорт с идеята да създаде творба „в духа на Бетовеновата „Ероика“. Считана от мнозина за автобиографична (самият Щраус обаче отрича да е така), в „Животът на героя“ има цитати от 30 по-ранни творби на композитора. Това е последната симфонична поема на Щраус, грандиозна - и като замисъл, и като състав, и като музикални послания. Тук има всичко - герой, битки, победи, загуби, любов… „Животът на героя“ е предизвикателство за всеки оркестър, но както споделя главния диригент на Радиооркестъра Емил Табаков „за да стане голям един оркестър, той трябва да изпълнява трудни творби“.
Една програма, изпълнена с красота, полет на фантазията, разточителни музикални линии и предизвикателства - достоен финал за един наистина много успешен сезон на радиооркестъра - благодарение и на публиката, която пълнеше зала „България“ всеки петък.
Чуйте още от Лили Големинова и маестро Емил Табаков.