Различаващите се съдби на производителите на автомобили в Европа бяха видими на автошоуто в Женева. Там присъстваха „Нисан“ с инвестициите си, БМВ и „Фолксваген“ с оптимистичните пргнози и от друга страна „Пежо“ разпродаващ евтино акциите си, за да финансира обвързване с „Дженеръл Мотърс“.
Европейската автомобилна индустрия изглежда достига преломна точка при която ценовата война замира на един слаб пазар, в съчетание с големи допълнителни разходи вследствие на излишните заводски капацитети.
Проблемите обаче не се споделят по равно от всички. Търсенето на луксозни коли е на по-добро ниво в сравнение с масовия пазар, а някои производители имат по-голям успех отколкото други при привличането на силно търсене от Северна Америка и нововъзникващите пазари.
Японският производител „Нисан“ подчерта увереността си още през първия ден посветен на медиите (вторник), когато заяви, че ще инвестира 200 милиона долара в изграждането на новата компактна кола „Инвитейшън“, която ще започне да се сглобява от средата на 2013 година в завода в Съндърланд, където работната сила на компанията ще нарасне с 600 до 6000 души. Японският производител №2 на автомобили съобщи, че ще бъде подкрепен от 15 милиона долара заем от великобритания, което ще създаде общо 2000 нови работни места за „Нисан“ и неговите доставчици.
Междувременно „Фолксваген“ хвърли предизвикателството към световните лидери по продадени коли, „Дженеръл Мотърс“ и „Тойота“, когато изпълнителния директор Мартин Винтерком заяви, че германската компания е уверена в постигането на дългосрочната си цел да открадне призовото място, след като и доставките й на коли от началото на тази година са много силни.
БМВ заяви, че очаква продажбите на компанията да нараснат през годината след повишението от 14% през февруари на годишна база. Компанията прогнозира, че ръста в Китай и Индия ще компенсира слабите продажби в Европа.
За разлика от гореспоменатите „Пежо“ отбеляза трудностите пред които са изправени европейските производители на масови автомобили и допълни, че намалява цените на правата за емисии на книжа, за да финансира обединение с „Дженеръл Мотърс“ от което се нуждае за ускоряване растежа на новите пазари и намаляване на разходите при развойната дейност на нови модели.
Френският „Рено“, партньор на „Нисан“, подчерта предизвикателствата пред които са изправени европейските производители, за да привлекат още по-далечни пазари на луксозни коли. „Рено“ очаква около половината от продажбите й да идват от извън Европа след 2014 година в сравнение с 47% през тази година. Преди 10 години само 17% от продажбите й бяха извън Стария континент, но настъпи промяна след многогодишните й усилия.
Изпълнителният директор на „Фиат“ Серджио Марчионе заяви, че обединението между „Пежо“ и „Дженеръл Мотърс“ усложнява ситуацията около играчи подобни на „Фиат“, но добави, че е отворен към всякакви потенцилни партньорства, дори и към споменатото вече обединение.
Подновените разпродажби на акции на Дойче банк през последните 24 часа провокират солиден спад на европейските фондови борси през последния септемврийски ден на търговия. Напрежението около водещия немския кредитор се засили отново през вчерашната търговия на "Уолстрийт" след информации, че големи клиенти на банката в лицето на няколко хедж..
Неколцина клиенти на Дойче банк, сред които няколко големи и влиятелни хедж фондове, са започнали да изтеглят милиарди долари от банката на фона на опасенията за нейната стабилност и на техните експозиции в кредитната институция, съобщават източници, близки до клиенти на банката, цитирани от "Уолстрийт Джърнъл" и от агенция "Блумбърг". Редица..
Американските индекси се понижиха заради нарастващите опасения, че неволите на Дойче банк ще повлекат световния финансов сектор. Вчера той беше основният губещ на Уолстрийт с намаление от 1,5% след репортаж на "Блумбърг", показал, че някои от клиентите на Дойче банк са вече разтревожени. Във Великобритания FTSE 100 напредна с 1%. Начело..
Доходността по 10-годишните американски облигации падна с 2.4 базови пункта до 1.548%, докато тази по 2-годишните книжа слезе с 3.4 базови пункта до 0.722%. Rates Last Change Range UST 10 years 1.560 -0.012 1.541-1.600..
Американските индекси най-сетне отчетоха широки печалби, подпомогнати от споразумението за производството на ОПЕК. Стандард енд Пуърс скочи с 0.5% до 2171.37, като начело на растежа беше енергийният сектор, който нарасна с 4.3%. Европейските индекси нараснаха при по-добре представилия се банков сектор, който изглежда се успокои след..