Седем седмици след терористичната атака срещу "Шарли ебдо" френският сатиричен вестник издаде втори брой. Продажбите вървят много по-спокойно от миналия месец, когато непосредствено след атентатите изданието се бе изчерпало буквално за минути.
Продължаваме – съобщава "Шарли ебдо" от новата си челна страница, по-мека и по-малко провокативна за втория брой след кървавия удар, който преживя изданието. На червен фон редакцията е изобразила себе си като кученце, побягнало от досадните си преследвачи – политици, папи, джихадисти и медии. А вътре са намерили хумористичен израз всички актуални теми: гръцката криза, съдебните патила на Доминик Строс-Кан, грипната епидемия.
Този път обаче клиентите са спокойни, по вестникарските магазини няма опашки, което дава знак, че седмичникът се връща към нормалния си ритъм. Наистина в драматичните седмици след атентатите изданието си спечели десетки хиляди нови абонати и натрупа крупна печалба от историческия си осеммилионен тираж на първия брой на оцелелите от редакцията.
Битките на "Шарли ебдо" са многобройни – заявяваха тези дни хумористите, уверявайки, че изданието винаги следва една линия и не е станало по-провокативно в последно време.
Последвайте ни и в
Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!