Шуменският окръжен съд прие нови експертизи, представени днес по делото за влаковия инцидент в Хитрино на 10 декември 2016 г., когато след взрив на изтекъл пропилен загинаха 7 души и десетки бяха ранени. Подсъдими са машинистите Димитър Михнев и Радослав Петков.
Приети са пожарно-техническа експертиза, експертиза за дерайлиране на влака и комплексна жп-експертиза. Заключенията трябваше да покажат механизма на експлозията и причините за дерайлирането.
Контактната мрежа е била изключена още след дерайлирането, а взривът е станал от 3 до 5 минути по-късно.
Четири дни експертът Марко Марков търсил фаталната искра, взривила изтеклия пропилен в Хитрино. Една-единствена къща е била с разрушени в различни посоки стени, а печката на твърдо гориво е паднала в мазето заедно с малката Севги, която оцеля по чудо.
„Газът се разпространява навсякъде, навсякъде. Намирайки източник на запалване, тогава вече става взрива. Целият газ - 45 тона, който се е намирал в цистерна номер 10, е изтекъл за 39,2 секунди. Където е изтичането, няма как да стане взрива. Трябва да се разсее този облак“, каза експертът Марко Марков.
Защитата счита заключенията за необективни, тъй като друга искра не е потърсена, но съдът прие изводите.
Приета бе и жп експертизата, но ще бъде направена допълнителна, като се съобразят събраните нови доказателства.
Вещото лице проф. Ненчо Ненов и шестимата му колеги са категорични, че навлизането в гарата със 78 километра в час е довело до инцидента.
„Просто е трябвало да си изпълняват задълженията и тогава нямаше да говорим за такъв инцидент, нямаше да има такива страшни последици. Още на първия светофар е трябвало да се предприеме намаляване на скоростта“, каза Ненов.
Делото продължава на 11 декември.
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,