Дуловската автогара е в частни ръце от години. След фалита на предишния собственик, в началото на годината съдия-изпълнител продава обекта на търг. Няколко месеца след сделката новият собственик разбира, че инвестицията е неизгодна и вместо очакваните приходи му носи загуби и заплашва, че ще затвори автогарата.
Лошо е и състоянието на автогарата в Плевен.
В салона своите автобуси чакат Никол Иванова, ученичка в 12-ти клас в Плевен, която ежедневно пътува от град Долна Митрополия, и Вероника Пеличева, която пътува до плевенското село Староселци. Те пътуват всеки ден.
От автогарата има какво да се желае, но автобусите са подменени. През зимата обаче последният автобус е в 20.00 ч - обяснява Никол.
Според Вероника трябва да се подобри състоянието на автогарата, отпред да има повече пейки. През зимата е топло, но няма къде да седнат хората. Има какво да се желае. Когато е вътре в автогарата, няма как да види кога идва автобусът.
Предвижда ли се и какво точно се прави за подобряване на условията на автогара Плевен? на Този въпрос отговаря Иваница Бояджиева, ръководител на Центъра за градска мобилност в общинското предприятие, което се грижи за автогарата:
Общината е предприела мерки за подобряване състоянието на автогарата. В момента се изготвя проект за поставяне на навеси на автогарата.Предполагам, че в бюджета за 2017 година на Центъра за градска мобилност ще бъдат заложени средства за изграждане на навес. Този навес не е толкова просто съоръжение. Трябва да бъде предвидено пътниците от момента на напускане на сградата на автогарата до момента на качването им в превозното средство да останат сухи. Това означава автобусът да може да паркира под навеса.
От Министерството на транспорта отказаха събеседник по темата с аргумента, че шефът на Автомобилна администрация е в чужбина, а след това обясниха, че те нямат ангажимент да дават интервюта и затова са изпратили писмо. В специалното писмо от министерството до екипа на "Хоризонт за вас“ става ясно, че според сегашната нормативна уредба състоянието на автогарите се контролира чрез извършване на периодични проверки за съответствие с изискванията на Наредба № 33. До момента общият брой на категоризираните автогари в страната е 125. От началото на годината до сега са съставени 14 акта за установени нарушения.
В звуковия файл можете да чуете целите репортажи на Латинка Светозарова и Маргарита Иванова.
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,