Българските потребители най-често се оплакват от доставчиците на обществени услуги като парно, ток, вода и комуникации. Следват жалбите срещу авиотранспорта и онлайн търговията. Данните бяха огласени от Европейския потребителски център и асоциацията "Активни потребители " по повод Световния ден на потребителя - 15-и март. Двете организации отчитат намаляване в броя на жалбите, подадени през 2013-а година.
Срещу обществените услуги през миналата година са подадени 60 на сто от жалбите в асоциацията "Активни потребители", като незавидните водещи места са отредени на топлофикационните и електроразпределителните дружества, каза председателят на организацията Богомил Николов:
Стартираха регулаторни одити в дружествата, но в същото време изобщо не е стартирала никаква работа, дори и разговор за проблемите на уязвимите потребители. Съвсем скоро наближаващата либерализация на пазара ще засегне точно тези хора.
Пътуващите българи се оплакват от въздушния транспорт, най-често заради закъснението и отмяната на полетите или заради изгубен багаж.
Във все по-голям проблем се превръщат и измамите в интернет, посочва Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център:
Измамите са не само относно покупки по интернет, но включват например различни интернет услуги като електронна поща, социални медии, дори вече се наблюдава и софтуер. Все повече и повече се използват смартфоните. Чрез сваляне на данни от нашия телефон ние сваляме едно приложение, което всъщност взима нашите данни. Ние се съгласяваме за това нещо. Сваляме си една игра и всъщност впоследствие се оказва, че за да напреднеш на по-горно ниво, трябва да си доплатиш, да си по-бърз от другите.
Притеснителен е фактът, че жалбите намаляват, не защото хората имат по-малко проблеми, а напротив - защото губят вяра в тяхното решаване, смятат от потребителските организации.
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,