Пътешествието с Connecting Europe Express продължава!

Снимка: https://www.connectingeuropeexpress.eu

Над 100 спирки в 26 държави и 33 пресечени граници - така в цифри изглежда пътуването с Connecting Europe Express - специална влакова композиция по повод настоящата Европейската година на железниците.
 

„Connecting Europe Express е един от символичните ни проекти тази година, чиято цел е да ни накара да разберем по -добре предизвикателствата, които трябва да преодолеят европейските железници, за да бъдат избирани и от пътниците, и от бизнеса“, изтъкна европейският комисар по въпросите на транспорта Адина Вълян при представянето на мащабната инициативата за популяризиране на железопътния транспорт.

Името е изключително подходящо за този влак, който ще премине през голяма част от маршрутите, обединили и свързали държави, предприятия и хора. И то в годината, в която се навършват 175 години, откакто Брюксел и Париж стават първите столици в света, свързани чрез ж.п. линия, добави тя.

С началната гара в Лисабон, междинна Любляна и последна спирка Париж влакът символично ще свърже португалското, словенското и френското председателство на Съвета на Европейския съюз.

„Connecting Europe Express ще прекоси и външните граници на ЕС, за да посети приятели и партньори като Швейцария и Сърбия“,
каза още еврокомисарят.

По време на няколко седмичното му пътешествие сред предвидени спирки бяха и две български гари - София и Русе, откъдето влакът се отправи към Румъния.

„В идеалния случай това трябваше да бъде един влак, но са три различни, за да се поберат в различните габарити, използвани в Европа. И именно дългогодишната липса на оперативна съвместимост заедно с бавния напредък в областта на дигитализацията - възпрепятстват развитието на този вид транспорт и за превоз I на пътници, и на товари“.

„Connecting Europe Express е полезно напомняне за многото технически и административни бариери, които трябва да преодолеем за създаването на истинско, единно европейско железопътно пространство!,
подчерта еврокомисарят.

Инициативата поставя акцент и върху това колко е бюджетно пътунето с влак, и върху екологичния характер на този вид придвижване. Причината -  отделяните емисиите от въглероден диоксид са впъти по-малко от тези при другите видове транспорт. Неслучайно за инвестиции в ж.п. транспорта призовава и Зелената сделка.

Вбъдеще влаковете трябва да е първата опция, идваща на ум на всеки желаещ да пътува, смята германският евродепутат от „Зелените“ Анна Депарне - Груненберг:
„На Европейската година на железниците вероятно няма да й е никак лесно във времена на пандемията от коронавирус. Но нека ние на европейско ниво се постараем да осъзнаем проблемите в тази сфера и да ги решим“.

„В бъдеще аз си представям как декарбонизацията на сектора е прекилючила, как имаме истинска европейска ж.п. мрежа и добре свързана ж.п. система, чрез която европейската мобилност е неуспорим факт. Представям си и работеща Европейската система за управление на железопътни трафик, а трансевропейската транспортна мрежа – построена и електрифицирана. И влакове, достъпни за хората с уврежания, международни платформи за запазване на билети онлайн и такива, даващи полезна информация за пътуващия, включително и в реално време за прекачанията му“, добави евродепутатът.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!