Европейската година на железопътния транспорт – възможност за завършване на трансевропейската мрежа

2021 г. официално бе обявена за Европейска година на железопътния транспорт. Една от причините е ефектът, който този тип мобилност ще окаже върху целите на ЕС за постигане на конкурентноспособна и климатично неутрална икономика до 2050 г. Използването на железниците за превоз на големи обеми от пътници и товари може да намали отделяните от други видове транспорт вредни емисии с до 70%. По думите на Ана Депарне Грюненберг, евродепутат от Групата на Зелените, през настоящата година предстои реализирането на редица амбициозни планове, свързани със завършването на трансевропейската жп-мрежа и с изграждането на обща за ЕС платформа за закупуване на билети. В България годината също ще премине под знака на модернизацията на подвижния състав и на инфраструктурата, обясни Константин Азов, директор на отдел „Обслужване и продажби“ на Българските държавни железници. По думите му, за 2020 г. БДЖ може да се похвали със закупуването на първи магистрални електрически локомотиви:
„За първи път от близо 34 години идват чисто нови локомотиви. Те са общо 15 на брой. Два от тях вече се движат по железопътната мрежа на страната и обслужват пътнически влакове на дълги разстояния. Изпълнява се и амбициозна ремонтна програма. Ще успеем да ремонтираме и 20 други локомотива, с които разполагаме. В рамките на кризата успяхме да сключим договори на стойност 15 млн. лева с два български завода за пълно реновиране на 15 вагона.“

Друго удобство, от което вече се възползват пътниците, са въведените електронни табла на всички гари, както и мобилно приложение, проследяващо движението на влаковете, часа на пристигането им и причините за възможните закъснения.

Подробности по темата чуйте в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!