Заради Ковид-19: По-малко пътувания, по-малко въглеродни емисии
публикувано на 01.04.20 в 07:15
-
Материал на Марта Младенова
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
"Така ще се облекчи напрежението върху авиондустрията. По този начин ще се избегнат и вредните емисии, защото ще предотвратим т.нар. "призрачни" полети, когато авиокомпаниите ги изпълняват с почти празни самолети, само за да си запазят слота"", заява фон дер Лайен.
Въглеродните емисии намаляват и заради по-малкото автомобили на пътя - било вътре в градовете, било по междуградските и международни пътища. Това отново има своята огромна икономическа цена, която означава - не само пропусната ваканция, но и забавени доставки, спад във вноса или износа и търсене на решение на проблема. И тук могат да се чуят гласовете на скептиците - първо икономиката, след това екологията. По-екологично ориентираните в убежденията си икономисти обаче са убедени, че кризисните планове могат да бъдат структурирани по "зелен" начин, така че качествената промяна да доведе по-екологосъобразни навици на населението - от налагането на видеоконферентните връзки, заради които можем да не шофираме до мястото на срещата и обратно, през навика да ходим повече време пеша вместо да използваме автобуса за две спирки, до приоритетна подкрепа за бизнесите, които са внедрили зелените решения в моделите си още преди разпространението на Ковид-19 или тези, чиято промяна на бизнес модела означава да изберат екологичните и иновативни решения. Ако не ограничим щетите върху околната среда, кризата с коронавируса може да ни се види детска игра, допълват екологичните организации. Други - опонират, че дори и замърсяващите индустрии трябва да получат подкрепа, защото слънцето ще изгрее и утре, но работните места могат да бъда изгубени завинаги, а заместването им - невъзможно години напред.
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!