По-добра защита за жертвите на произшествия с новите промени в правилата за застраховка „Гражданска отговорност“
"На първо място, най-важно е това, свързано с неплатежоспособност на застрахователя, тъй като ние в България имахме такъв случай с "Олимпик", това изменение в директивата го решава въпроса. Предложението е обезщетенията да се изплащат в държавата членка, в която е настъпило пътнотранспортното произшествие или по-скоро в държавата, в която са предявени претенциите на пострадалите лица", коментира Владимир Уручев.
Когато застрахователните компании определят колко трябва да плати конкретен клиент за застраховката, те се интересуват от неговата история ‒ дали той е причинявал произшествия, които са водели до искове, и колко често. Новите правила налагат изискване тази история на исковете да може да се прехвърля от една застрахователна компания на друга, така че ако гражданин на ЕС се премести в друга страна в Европа, той да може да ползва евентуални отстъпки, заслужени с отговорно шофиране в миналото. Предприемат се мерки срещу автомобилите без застраховка
Освен това промените уеднаквяват и минималното ниво на застрахователно покритие в ЕС. По отношение на физически наранявания шофьорите ще трябва да имат покритие за поне 6 милиона евро за произшествие, независимо от броя на жертвите, или 1 220 000 евро за всеки пострадал. Това са обаче базисни суми, по които се правят изчисленията, а не реалните, които се изплащат, обясни още за механизма евродепутатът Владимир Уручев.
След приемането на промените в пленарна зала, депутатите ще трябва да постигнат съгласие и със Съвета за окончателния текст на законодателството.
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!