Все повече жалби срещу некоректни онлайн търговци постъпват в Европейския потребителски център

Нова година в Прага, Париж, Лисабон, Барселона и къде ли не по света - много от нас избират именно така да посрещнат празника с любимите хора. Понякога обаче туроператорите, които ни помагат в организацията на пътуването, се оказват не съвсем коректни и следват проблеми. Пред "Хоризонт" Игнат Арсенов от Европейския потребителски център обясни, че под 8 % от жалбите, които пристигат в центъра, са свързани с туристическите пътувания. Все по-често проблемите се решават още по време на самото пътуване или след това. 

Проблемите с транспорта обаче представляват 25 % от жалбите. Затова е важно потребителите да знаят, че ако полетът им се отложи или закъснее, те имат права. Ако полетът е отложен, авиокомпанията трябва да осигури безплатен хотел и транспорт до хотела, както и храна и две телефонни обаждания, за да може пътникът да информира близките си. Може да се получи и обезщетение в размер на няколко стотици евро, ако отлагането е по вина на авиокомпанията, а не се дължи на непредвидени обстоятелства.  

Все по-често потребителите се оплакват от некоректни онлайн търговци, допълни Игнат Арсенов. Той посъветва потребителите внимателно да проучат сайтовете, от които пазаруват. Често се случва на тях да не е посочен адрес на търговеца и така потребителят не може да се възползва от правото си да върне стоката в 14-дневен срок. Все повече нарастват жалбите при покупка на мобилни телефони, черна и бяла техника по интернет. Арсенов предупреди да сме много внимателни, ако пазаруваме от сайтове извън Европейския съюз, защото тогава дори и европейските власти може да не успеят да ни помогнат. 


Още европейски новини: www.euranetplus-inside.eu


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!