ЕК одобри 33 програми за рекламиране на земеделски продукти от ЕС
Отварянето на нови пазари за европейската земеделска продукция и повишаване потреблението й на пазара на Евросъюза и в трети страни. Това е целта на приетите от Европейската комисия 33 нови програми за рекламиране на земеделски продукти от ЕС . Общата стойност е 108 млн. евро, от които 54 млн. евро се отпускат по линия на бюджета на ЕС.
Четири от одобрените програми са български. Една от тях е на Националния съюз на градинарите. Мариана Милтенова, член на Управителния съвет на Националния съюз на градинарите в България, обясни че целта на проекта е информация и промоция на европейски пресни череши в трети страни: Саудитска Арабия, Обединените арабски емирства и Беларус.
Милтенова уточни, че наложеното ограничение за внос в Русия налага търсенето на нови пазари и нови партньори. По думите й „в Саудитска Арабия и Обединените арабски емирства и преди години са изнасяни сериозни количества - и череши, и други пресни плодове и зеленчуци. Сега обаче задачата е тези пазари да бъдат възстановени, защото интересът към нашата продукция и специално към черешите е доста голям.“
Стойността на проекта е 1,668 млн. евро и по думите на Марияна Милтенова средствата ще се използват за презентационни и рекламни дейности. Продължителността на одобрените от Еврокомисията програми е три години.
-
ЕК одобри 33 програми за рекламиране на земеделски продукти от ЕС
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!