Конференция поставя акцента върху европейските регулации на електронната търговия
-
Материал на Веселина Миланова
Стратегията на ЕК за Единен цифров пазар е амбициозна и една от причините за това е нейната всеобхватност. Тя предвижда законодателни предложения относно авторското право, електронната търговия, гео-блокирането, електронното управление. Темите са много и големият им брой създава предпоставки Стратегията по-бавно да реализира целите си - каза преди дни евродепутатът Ева Паунова.
Според плана за действие за 2015 г. се очакват законодателни предложения относно онлайн търговията със стоки и услуги и авторското право.През 2016 г. една от приоритетните теми, по която ще има и законодателна дейност, е планът за е-управление 2015 - 2020. Ще се работи и по визията на Комисията за интеграция на публичните регистри до 2017 г. и пълното преминаване към електронни обществени поръчки, както и създаването на "Единен цифров портал" в ЕС до 2020 г. за подаване на заявления по електронен път- уточни евродепутатът. И допълни:
Статистиката в момента е повече от незадоволителна. Само 7% от Малките и средни предприятия осъществяват търговска дейност отвъд граница. Единният цифров пазар е уникалната възможност да променим това. Ако сега една българска компания достига до близо 7 милиона потребители, тя ще има достъп до близо 500 милиона потребители след завършването на Еединния цифров пазар.
Д-р Тодор Галев, главен експерт във Фондация „Приложни изследвания и комуникации“ е един от участниците в конференцията „Онлайн бизнесът в ЕС: Регулации, възможности и финансиране“ и презентира развитие на покритието с високоскоростен широколентов интернет в България като основа за успешен онлайн бизнес. Според него данните ,с които Европейската комисия разполага за покритието с интернет в България са некоректни и това създава проблем при изразходването на публични средства.
Още европейски новини:
www.euranetplus-inside.eu
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!