Стратегията на ЕК за единен цифров пазар: Бъдещето е дигитално
публикувано на 19.05.15 в 16:44
-
Новини от ЕК, подготвени от Лилия Димитрова
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Заместник-председателят на ЕК Андрус Ансип представи трите основни инициативи в стратегията: По-добър достъп на потребителите и бизнеса до дигитални стоки и услуги в цяла Европа. Висококачествена инфраструктура, работеща гладко във всички страни, както и прозрачни и справедливи условия в прилежащата й среда. А подготвяйки се за бъдещето трябва да увеличим потенциала за растеж на дигиталната икономика.
Съгласно стратегията трябва да се премахне принципа на т. нар. "геоблокиране", когато потребителят не може да поръча онлайн продукт от друга държава-членка. Предвижда се реформа в законите за защита на авторското право, както и уеднаквяване на цените на телекомите и куриерските услуги.
Заместник генералния директор на Европейската потребителска организация Урсула Пахл поясни, че целта на стратегията е да създаде единен цифров пазар за 500 милиона души, вместо 28 отделени национални пазари: Смятаме, че много практики фрагментират пазара и се прилагат от бизнеса произволно. Трябва да се проучи дали тези практики пречат на конкуренцията, и ако е така, Европейската комисия трябва да вземе мерки.
Единният цифров пазар ще бъде част от дневния ред на срещата на Европейския съвет на 25-26 юни.
Още европейски новини:
www.euranetplus-inside.eu
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!