ЕС с нова стратегия за стимулиране на киното
Еврокомисарят по въпросите на вътрешния пазар и финансовите услуги Мишел Барние призова за европейска промишлена стратегия и "енергиен европейски съюз". Според него това е нужно, за да може Европа да си върне независимостта и енергийната сигурност, както и конкурентоспособността на промишлеността си. Барние говори на конференция във Варшава пред представители на полската централна банка и Европейската банка за възстановяване и развитие.
Еврокомисарят предложи също така като икономически приоритет за следващата Европейска комисия и Европейски парламент да се постави началото на промишлена стратегия, основана на съвместни инвестиции в проучванията, ключовите технологии и стратегическите сектори.
Април е осмият пореден месец, в който се отчита увеличение на новите регистрации на автомобили в Евросъюза, съобщи Асоциацията на европейските автомобилостроители. Броят на регистрациите се е увеличил с 4,6%, което още веднъж свидетелства за възстановяването на автомобилния пазар в Европа.
Въпреки отчетените по-големи продажби, броят им все пак остава малък, а увеличението през април се обяснява с добрите резултати на основните европейски пазари. Намаляване (с 3,6 на сто) се наблюдава единствено в Германия.
За първите четири месеца на годината в сравнение със същия период на 2013-а увеличението на продажбите на коли в Европейския съюз е 7,4 на сто.
От 2007-а година обаче пазарът се е стопил с над 3 милиона автомобила. В резултат на това се очаква да продължат големите промоции с цел насърчаване на продажбите.
-
Европейски новини, подготвени от Д.Пенков
Европейският съюз стартира нова стратегия за киното, целяща стимулиране на културното многообразие и конкурентоспособността. За изпълняване на поставените задачи стратегията, наречена „Европейското кино в цифровата епоха“, ще наблегне на нуждата от оптимално използване на възможностите, свързани с новите способи за разпространение.
По последни данни европейските филми представляват почти две трети от новите филми, пускани по екраните в Евросъюза, но имат дял от едва една трета от продажбите на билети. Макар че броят на филмите, създадени в Европа, се е увеличил от около 1100 през 2008 г. на 1300 през 2012-а, повечето от тях са показвани по екраните само в страната, в която са създадени, и рядко се разпространяват в други държави.
Още европейски теми:
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!