Лондон: Европа трябва да добива шистов газ
публикувано на 06.05.14 в 15:56
-
Материал на Д.Савова за ''Евранет+''
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
По-малко от един процент от газа, който Обединеното кралство използва, идва от руската страна, но все пак Лондон разчита в голяма степен на внос. Затова преди две години Великобритания започна проучвания по алтернативния метод. Майкъл Фалън изрази надежда, че след пет години страната му ще достигне до фазата на производство и посочи, че големи компании като Тотал и Газ дьо Франс проявяват интерес към британския шистов газ.
Исканията на британския премиер Дейвид Камерън за предоговаряне членството на Лондон в Европейския съюз няма да изискват задължително промени в договорите за общността. Това смята Жан-Клод Пири - бивш юридически съветник на Европейския съвет, който е участвал в написването на редица европейски основни документи, като тези от Маастрихт и Лисабон. Според него британските настоявания могат да бъдат изпълнени с известни законови редакции, при условие че и от двете страни има желание за компромиси и политическа воля.
През март Камерън представи исканията си в седем точки. Сред тях са по-строг контрол на миграцията в общността при присъединяването на нови държави членки, гаранции, че няма да има злоупотреби със социална система, премахване на идеята за все по-тесен съюз, ограничаване на върховенството на Съда на Евросъюза над британските съдилища и повече възможности за блокиране на еврозаконодателството в националните парламенти.
Жан-Клод Пири смята, че възможността за законови редакции е важна, тъй като с 28 държави членки ще е трудно да се договорят промените в европейските договори преди 2017 година. За тогава е насрочен британският референдум за членство в Евросъюза.
Съдът на Европейския съюз отмени директивата, която улесняваше обмена на информация за пътни нарушения, направени от шофьори в друга европейска държава. Съдът смята, че тя е била приета въз основа на неправилно законово основание, свързано с полицейското сътрудничество.
Документът предвижда обмен на данни за осем нарушения, сред които каране с несъобразена скорост, неизползване на предпазен колан, преминаване на червено, шофиране в нетрезво състояние, говорене по мобилен телефон. Съдът се аргументира, че тези марки са свързани с пътната безопасност и затова се отнасят до политиката в областта на транспорта.
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!