Евросправочник на слушателя: Европейски екоправила за транспорта

В рубриката „Евросправочник на слушателя” ще отговорим на въпросите ви за това какви са и как ще се променят изискванията за автобусите, микробусите и автомобилите, свързани с опазването на околната среща.
В какви междуградски автобуси и градски маршрутки ще се возим, когато новите правила влязат в сила, как ще се отразят правилата на собствения ни автомобил?
Проф. Владко Панайотов, експерт по опазването на околната среда и български евродепутат разказва за дебатите в Европейския парламент.
И малко повече информация ви предоставяме. Горната граница за емисиите на CO2 за нови леки търговски превозни средства, продавани в Европейския съюз, ще падне от сегашните нива от 203 грама/км на 147 грама/км до 2020 година. Текстът проправя пътя за постигане на по-нататъшни намаления след 2020 г., като се предвижда и въвеждането на нов протокол за тестване. Целта от 147 грама/км до 2020 г. представлява максималните средни емисии, разрешени за производителите, регистрирани в Европейския съюз, на микробуси, тежащи до 2610 тона без товар и до 35 тона с товар. Тя ще се прилага за производителите на повече от 1000 превозни средства годишно.
Последваха леките коли. Бъдещите максимални стойности на емисиите на CO2 за леките автомобили също бяха обсъдени и гласувани на пленарно заседание на Европейския парламент.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!