"Големият поход" - дигитална кампания се бори срещу кибертормоза сред тийнейджъри

Рубриката „Евранет плюс“ представя най-мащабната европейска дигитална кампания срещу кибертормоза сред тийнейджъри, която е организирана спрямо стратегията за кибер сигурност на ЕС и се подкрепя финансово от Европейската комисия.

Проучване на BeatBullying.org една от големите европейски неправителствени организации, които работят за превенция и подкрепа при случаи на кибертормоз сред тийнейджъри във Великобритания, разкрива, че 7 от 10 европейски граждани смятат, че държавите им не правят достатъчно, за да бъде спрян тормозът в училище, а още по-трудно се справят с кибертормоза.

Това проучване обединява няколко европейски страни в обща дигитална кампания наречена „Големият поход“. Нейната цел е да привлече вниманието върху необходимостта децата в Европа да бъдат предпазени от тормоз и кибертормоз. Големият поход на аватарите, които ще бъдат създавани онлайн от милиони деца, родители, учители и известни личности в Европа, ще премине през юни 2014 г. през редица уебсайтове на организации и компании, които го подкрепят.

Кампанията се подкрепя от компании като Google, YouTube, Disney, Moshi Monsters, Stardoll и неправителствени организации и мрежи като Мрежата за безопасен интернет, Европейския младежки форум, Европейска студентска мрежа "Еразъм" и много други, както и от известни личности от Европа - певецът Джими Блу, Барбара Майер, както и от белгийския поп изпълнител Иън Томас.

Роза Димова от „Центъра за изследване и политики за жените“ в България обяснява какви анализи са включени в кампанията и как ще се противодейства срещу кибертормоза. Фондацията участва от българска страна в кампанията, която споделят 9 страни от ЕС под мотото“ Европейска кампания  за повишаване чувствителността по отношение на кибертормоза“.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!