Кампания за денонощен градски транспорт в София по примера на други европейски столици
публикувано на 21.01.14 в 15:48
По примера на други европейски столици като Рим, Мадрид, Виена и Будапеща, фондация ,,Дома Арт“ стартира от началото на 2014 г. кампания за ,,За денонощен градски транспорт в София“ с интервал на движение на всеки един час от 0:00 до 05:00 ч., чиято цел е облагородяване на градската среда, в която живеем.
Обещанието е кампанията да бъде съпътствана от срещи, разговори с експерти и общински служители, привличането на други неправителствени организации като партньори.
Конкретното предложение към Столична община, Транспортна комисия към СОС и Центъра за градска мобилност е включване на комбинирани автобусни линии, линиите на Метрополитена и трамвай № 5, който покрива сериозен периметър от града.
-
Материал на В.Николова и Н.Николова
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
В София е в сила "Програма за развитие на обществения транспорт в София" за срок от 3 години, който изтича през 2015 г. Там са дефинирани основните цели на транспортната политика на Столична община. Акцентът е развитието на устойчива, модерна и безопасна транспортна система, която да отговаря на потребностите и очакванията за качествен транспорт. Основните цели и приоритети за развитие са съобразени с приетите от Европейската комисия цели и с резолюция на Европейския парламент от 23 април 2009 г . Те са записани в Зелената книга „Към нова култура за градска мобилност“ и Плана за действие за градска мобилност. Сред приоротетите е подмяна на автобусния парк и разширяване на автобусната мрежа, както и осигуряване на по-удобни транспортни връзки за пътниците с основните линии на обществения транспорт. За вас слушателите всички тези споменати документи обаче едва ли говорят много и променят много, ако всеки ден изпитвате неволите на столичния градски транспорт - линии, които се движат на интервал от 40 минути в делничен ден или мръсен автопарк, например.
Ето защо подобна идея за линии от градския транспорт, които да се движат денонощно, среща много привърженици, но и повдига въпроси.
За всичко това - разговор с Дойчин Котларов, председател на УС на фондация ,,Дома Арт“ и репортерска проверка на Надежда Николова.
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!