Ученическият съвет в едно училище би следвало да изразява интересите на учениците, да защитава тяхната позиция. Тук не става въпрос за противоборство. Това коментира в интервю за предаването "Хоризонт до обед" Коста Костов, главен експерт в просветното министерство:
"Целите на образователния процес могат да се постигнат само със съвместни усилия, но учениците следва да изразяват техния собствен интерес и да работят за осмислянето на интереса, защото това не е толкова лесно, затова ученическото самоуправление не се случва толкова бързо и лесно. Учениците избират сами състава. Могат да го изберат от 3, от 5 човека, това вече е с оглед на тяхното желание. Техен представител участва в училищния ученически съвет и когато се решават важни за училището въпроси, на които основният орган е учителският съвет, то учениците имат право да участват в обсъжданията".
В 22-ро средно училище в столицата ученическо самоуправление съществува много преди 2016-та година, разказва Елена Кърпачева, психолог и директор на училището:
"Ние имаме ученически парламент, който има ментор – педагогическият съветник на гимназиален етап. Това означава, че тя координира дейността, но не им се налага с мнения и свои решения. Учениците се събират задължително един път в седмицата. Имат свои заседания, където решават дали ще правят проект, дали ще има благотворителност. Към ученическия парламент ние имаме и т. нар. Съюз на библиотекарите".
От звуковия файл можете да чуете целия репортаж на Александра Михайлова.Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..