Министерството на образованието ще разпределя допълнителни пари за училищата по новосъздадения регионален коефициент. Той ще зависи от отдалечеността на учебното заведение от най-големите градове с население над 100 хиляди души, от общинския център и от големината на самата община.
Основно предизвикателство пред министерството е да привлича млади хора да работят в малките населени места, каза министър Вълчев:
Колкото по-малка и по-отдалечена е една община, толкова по-ниска е склонността на младите хора да работят и преподават в нея. В близката периферия на големите градове е по-лесно да се осигури системата с педагогически специалисти заради това, че те могат да живеят в града и да пътуват, но те могат да пътуват ежедневно на разумно разстояние - 20, 30, 40 километра.
Общините, които попадат в така наречените региони с целенасочено въздействие, ще получават при равни други условия повече средства:
В Северозападна България, Родопите, Странджа, Сакар и граничните райони - Брегово, Кула, почти всички общини във Видинска област, Ивайловград, Маджарово, Болярово.
Допълнително ще се финансират училищата и детските градини, в които има повече деца от уязвимите групи. Те ще могат да формират и маломерни паралелки.
От звуковия файл можете да чуете целия репортаж на Александра Михайлова.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..