Международната конвенция за контрол на корабните баластни води въвежда нови правила

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Инженери и корабособственици в България трябва да се справят с ново предизвикателство, което въвежда Международната конвенция за контрол на корабните баластни води.

Според капитан Живко Петров, изпълнителен директор на "Морска администрация", заради агресивни морски видове, които се пренасят чрез баластните води, всички кораби трябва да имат система за унищожаване на микроорганизми с ултравиолетови лъчи:

Примерно, при един кораб 3000-5000 тона не е чак такъв проблем, но ако корабът е голям, да кажем танкери по 100 000 тона, които имат по 20-30 000 тона баласт, това означава, че системата трябва да бъде много мощна, а на самия кораб няма агрегат, който да поеме захранването на тези ултравиолетови лъчи, тоест, трябва да се монтира допълнително, което е ясно, че няма как да стане по време на преход, или трябва корабът да излезе на ремонт. Няма и произведено в света такова голямо количество системи за унищожаване, за третиране на баласта на големите кораби.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Еврокомисар Елжбета Биенковска и министърът на икономиката Емил Караниколов дават изявления след неформалния съвет по конкурентоспособност на ЕС в София.

Елжбета Биенковска: Цифровизацията и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места

Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството  Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..

публикувано на 01.02.18 в 16:47