Постигнат е компромис по промените в европейската директива за командированите работници. След продължили през целия ден тежки дебати Съветът на Европейския съюз по заетост, социална политика, здравеопазване и потребителски въпроси е стигнал до съгласие по спорните въпроси.
Основното възражение на българските евродепутати беше именно за промените в директивата и по-точно в начина, по който те ще засегнат транспортните работници. Естонският министър на здравеопазването и труда Евгени Осиновски уточни:
Директивата, в сегашния ѝ вид, ще продължи да се прилага към пътния транспорт. Съветът обаче обсъжда пакета за мобилността в друга форма, която включва предложения за специфични правила за командированите шофьори. Това, за което днес се съгласихме, е, че новата директива няма да се прилага към транспорта, докато т.нар. "лекс спесиалис" не влязат в сила.
Осиновски добави, че това дава повече време на министрите на транспорта да обсъдят въпроса.
Постигнато е споразумение продължителността на дългосрочните командировки да бъде 1 година с възможност за удължаване до 6 месеца, след подадено уведомление. Времето за прилагането на директивата ще бъде 4 години.
Комисарят по заетостта, социалните въпроси, умения и трудова мобилност Мариан Тейсен определи компромиса така:
Компромисът е балансиран. Той показва, че като европейци ние можем да се съберем, да седнем на масата, да се изправим срещу противоположни гледни точки и да постигнем честно споразумение.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..