Изследване на Института по криминалистика и криминология показва, че около 60 на сто от децата не се чувстват сигурни в училище. Това каза на конференция срещу насилието в учебните заведения Красимира Чобанова, началник сектор "Детска престъпност" в МВР.
Основните причини за агресията в училище са социално-икономически, свързани с различния начин на живот на семействата в България, материалните затруднения и начина на разбиране какво са децата, каза заместник-министърът на образованието Деница Сачева:
Постоянно се сблъскваме със ситуации и със случаи, в които виждаме, че това разбиране, а именно, че децата са ценност, като че ли не се прилага на практика винаги. За съжаление, много деца са жертви на различни конфликти. Самите те са свидетели ежедневно на насилие - насилие по пътищата, насилие в новините. Темата за агресията не е само темата за агресията в училище.
През изминалата година са отчетени с 455 повече инциденти с деца в сравнение с предишната, а случаите на агресия и тормоз са нараснали с 396, каза Сачева.
В около една пета от училищата и детските градини има назначен психолог или педагогически съветник, а Просветното министерство е поела ангажимент следващата година да ги увеличи, но необходимата бройка няма да се достигне.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..