Усвоените европейски средства по програма "Транспорт“ за периода 2007-2013 година не са довели до значителни ползи за потребителите, посочиха представители на Информационния и учебен център по екология и Института за зелена политика.
Според тях строителството на новите магистрали с европейски пари не е довело до намаляване на пътните инциденти и задръстванията в празничните дни, като само изграждането на метрото има положителен ефект.
За периода 2007-2013 основната цел е била усвояването на европейското финансиране, но качеството на изпълнението на проектите не е било на необходимото ниво, изтъкна Петко Ковачев от Института за зелена политика:
По "Околна среда" и в момента през 2016 г. има проекти, които се изграждат и смятам, че Европейската комисия направи огромен компромис с България само и само нещата да отидат на довършване. Това бързане е свързано и с ефекта на некачественото строителство, т.е. един от нашите изводи и препоръки е специално проектите, които се строят сега и от 2014 г. насам, да бъдат подложени след това на много внимателна проверка за качеството на строителството, защото не стига, че част от депата за отпадъци са в рискови райони за свлачища, върху пътища и върху реки, ами и едно некачествено строителство ще ни докара още по-големи проблеми в дадени бедствени моменти.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..