Малките фирми могат да намалят сметките си за ток с 10-15 на сто, ако излязат като група на свободния пазар. Това показват данните на интернет платформата "Енергиен пазар".
Дори и след последното поскъпване на тока за бизнеса, свободният пазар остава по-добрата възможност за малките фирми. Проблемът обаче е, че лицензираните търговци на електроенергия не проявяват интерес да предлагат услугата, ако месечните сметки са под 3 000 лева. Затова интернет платформата започна инициатива за набиране на малки фирми от Западна България, които като група да се опитат да договорят по-ниски цени на тока, каза един от инициаторите Венцислав Топузов.
Всички бизнеси, които имат стандартните стари електромери, тях ЧЕЗ ги третира като еднакъв потребителски профил, тоест всички, като се обединят, ще получат две неща - първо, ефект от излизането на пазара, който е някакъв процент намаляване на техните сметки и ефект от това, че се предлагат заедно на един търговец като по голямо количество. Тоест, гони се по-голяма търговска отстъпка за по голямото количество.
На този етап излизането на свободния пазар на малки фирми и битови потребители става само на територията, обслужвана от ЧЕЗ, заяви още Топузов.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..