Той е бил отличен пианист и клавирната фактура на творбата е трудна, а ритмиката при цигулката и челото е доста сложна. Нужно ни беше известно време, за да я овладеем – споделя пианистката Мила.
В композициите си Арно Бабаджанян използва често интонации от арменския фолклор. На въпроса как са възприели музиката му, Дебора отговаря:
Първите ни опити с триото на Бабаджанян бяха наистина смущаващи. Преподавателката ни г-жа Черпокова ни посъветва да си представяме танци, природни картини. За мен и виолончелиста Момчил втората част бе предизвикателство. Започвам със соло и трябваше да репетирам отделни фрази хиляди пъти, за да постигна характера на музиката. Нашата учителка ни обрисува следната картина – човек стои на върха на Хималаите и се любува на гледката. Каза ни да си представим и усетим спокойствието. Като изразност, аз трябва да излея всичките си емоции още с първата нота и да поддържам тази атмосфера заедно с другите два инструмента. Има доста диалози между цигулката и виолончелото, особено в трета част. Това изисква да сме много точни в интонационно отношение. Когато за първи път ни хареса как звучим в това произведение, всички бяхме много развълнувани.
Въпреки младата си възраст и тримата музиканти са лауреати на международни и национални конкурси, а добрата подготовка на инструменталиста е предпоставка за постигането на високи резултати в камерния жанр. Дори Даниела Черпокова е изненадана от лекотата, с която Дебора, Мила и Момчил се сработват:
Аз бих ги нарекла трио „Експеримент“. За първи път наблюдавам за толкова кратко време да се съберат трима души и да засвирят заедно като клавирно трио. За това заслуга имат преподавателките на Дебора и Мила – Благородна Танева и Емилия Канева, а Момчил е в моя клас по виолончело. Отначало не вярвах, че ще се справят, но явно желанието им е било огромно. Надявам се, че ще имат успех, за да се мотивират и да продължат да работят. Конкурсът е цел, но най-важното е да запазят желанието си за камерно музициране.
Победителите от „Концертино Прага“ ще станат ясни в края на февруари, а ако нашите сънародници са сред тях, те ще имат шанса да представят програмата си на турне в Чехия през лятото. И тримата са категорични, че успехът се постига с упорит труд. Ето какво разказа Дебора:Когато започнем да работим, дълго време не спираме. Особено Мила и аз сме много самокритични. Всички сме перфекционисти, освен това толкова красива музика не може да бъде изсвирена зле. Понякога и три часа не са достатъчни. Разбира се, почиваме си, но свирим много концентрирано. Преди записите, които направихме за БНР, ни се налагаше понякога да репетираме всеки ден.
Според пианистката Мила, въпреки че трябва да съчетават изявите си по специален предмет и камерна музика с учебните предмети, остава време за всичко, дори и за почивка:
Смятам, че НМУ „Любомир Пипков“ дава възможност на учениците добре да разпределят времето си. Общообразователните предмети са необходими за изграждането на интелигентния музикант. Човек трябва да развива мозъка си по всякакъв начин. В учебните заведения в Европа програмата не е олекотена за музикантите. Там не извиняват отсъствия заради участие в концерт. Нашето училище ни помага много в това отношение.