Министърът на образованието Анелия Клисарова каза, че за тазгодишните матури е работено по две направления – подобряване на съдържанието в изпитните тестове и на организацията на самите изпити:
Тази година средният успех за страната е 4,71, а за 2013-а е била много добър 4,73. По български език е 4,28 срещу 4,26 за 2013-а година. Най-ниските резултати обаче са по Философия и История и цивилизация. Най-високи са резултатите по чужди езици. Постижимостта на отделните учебни предмети спада с покачването на класа или най-високи резултати от външно оценяване в 4-и клас, по-ниски в 7-и клас и горе-долу най-ниски в 12-и клас. Това трябва да ни покаже, че не може в 12-и клас само да разчитаме да ги научим децата, а трябва да направим един последователен процес, за да може всички не да намалят резултатите си, а да ги повишават. От друга страна знаем, че с нарастването на класовете става по-труден и по-трудно усвоими за децата и по-трудни за преподаване. Имаме напредък с повече верни резултати в отворените въпроси.
На задължителната матура по Български език и литература зрелостниците са по-уверени при откриване на правописни грешки, каза Евгения Костадинова, директор на Дирекция „Образователни програми и образователно съдържание в просветното министерство“:
За съжаление, когато трябва да приложат тези правописни норми в собствен текст не са толкова уверени. Най-сериозен проблем продължава да е усвояването на пунктуационните норми.
По традиция зрелостниците са се справили по-добре с въпросите със затворен отговор, отколкото с тези с отворен. Двойките по български език и литература са 5 на сто. Отличните оценки - над 15 %. От 13 предмета от матурата по избор няма нито една слаба оценка по италиански и по испански език, а най-много са двойките по история - над 15%.Целия репортаж чуйте в звуковия файл.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..