3-ти юни е Международен ден за безопасно преминаване на жп прелези. През целия ден се разпространяват информационни листовки сред водачите, в които са описани правилата.
България е на челните места в Европа по брой инциденти при преминаване на железопътни прелези. В 98 % от случаите вината е на шофьорите на автомобили. Четирима души са загинали в страната от началото на годината при инциденти на жп прелези.
Често звуковите и светлинните сигнализации не се спазват.
При железопътните прелези опасността е голяма и няма леки инциденти. Всичките или са много тежки, или са фатални. Опитваме се да обясняваме на шофьорите, че пет минути няма да им решат проблемите в живота. По-добре е да изчакат и да стигнат живи там, за където са тръгнали, обясни Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадали при катастрофи. Нарушенията са ежедневие и ги правят не само шофьорите, а и пешеходците, разказа Красимир Русинов, който е помощник-машинист от 25 години.
Всеки ден, на всяко дежурство има произшествие от този род, само че това, че се разминават нещата и не се стига до катастрофи, не значи, че не се случва.
В България има 790 железопътни прелеза. 19 от тях са с видеонаблюдение, а до края на годината ще бъдат оборудвани още десет, посочи Бисер Минчев, главен ревизор по безопасността в Национална компания "Железопътна инфраструктура":
Избираме прелези, тези които са по-натоварени, както камерите по пътищата, така и на прелезите ще има някакъв ефект.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..