Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Диана Иванова: Младите семейства търсят жилища в новите квартали на Бургас

Поляци и германци имат интерес към недвижимите имоти в морската община

Около 1000-1500 евро е средната цена за квадратен метър на недвижимите имоти в момента в Бургас. Такава е тенденцията от началото на годината, но върху формирането на цената влияе локацията на жилището и какво е строителството. Така цената може да достигне и до 2000 евро. 

„Това, което наблюдаваме е, че годината стартира с голям интерес от страна на купувачи. Смятам, че тази тенденция ще продължи. Търсенето все още продължава да е високо. 

Къде се търсят жилища най-много?

Клиентите са различни на пазара на недвижими имоти. Основно това, което се търси е в ново строителство. Бургас се развива в посока новите квартали - „Мадика“, „Хоризонт“, в „Меден рудник“ също има засилен интерес и за инвестиция. Голяма част са и млади семейства, които искат да живеят в нови жилища, това им е заявката, която дават при търсенето. Искат да бъдат в новите комплекси. Не искат да купуват в центъра в стари сгради, защото се появява проблемът с паркирането, твърде високите цени, имат нужда от големи ремонти. Младите хора искат да бъдат в нещо по-модерно, има по-интелигентни решения в строителството, които се предлагат в новите комплекси. Именно затова от тяхна страна има по-голям ръст от търсенето в ново строителство. Те са основно по-активните на пазара на недвижими имоти. Те са добри и като кредитоискатели, особено в IT сектора, които работят, хора в здравеопазването, с високи доходи, при тях мотивацията е за покупка на жилище, което те да ползват в новите комплекси и в новите сгради. 

По отношение на новото строителство в каква посока се развива градът?

Бургас се разширява в посока от изхода на града в посока София към автомагистралата. Това са отляво и вдясно „Хоризонт“ и „Мадика“. В Меден рудник също се развива Зона Д. Там можем да купуваме апартаменти, но също и в зони, където могат да се купуват къщи. В Крайморие е изключително интензивно строителството, където се търсят именно къщи. В кварталите „Ветрен“ и „Банево“ също има ръст на търсене на къщи. По същия начин е и в селата Маринка, Твърдица, млади хора също се ориентират към постоянно живеене в тези райони, в самостоятелна къща. В комплекс от къщи също е вариант, който стои пред тях. 

Каква е най-търсената площ в момента за живеене? 

За апартаменти  се търси най-много жилище с една или две спални. В къщите са най-предпочитани 2 или 3 спални да има. Все пак се търсят по-големи пространства. При къщите е важно да има и двор, защото ковид промени нагласите на това да се живее в къща, човек да живее по-близо до природата. Хората които работят „хоум офис“  искат да имат работни пространства в дома. 

Важна е и инфраструктурата, да има бързи автобусни линии, медицински центрове и болници.  
Към имотите, които се предлагат в момента има изключителен интерес от страна на поляци и германци“, добави още Диана Иванова. 
Чуйте повече в интервюто.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Буферен паркинг в Българово ще изгражда Община Бургас

Община Бургас възнамерява да изгради буферен паркинг в Българово. Целта на съоръжението е да облекчи натоварения тежкотоварен трафик през града. Идеята на общината е да се изгради зона за изчакване на автомобилите на обширен терен - държавна собственост в началото на Българово. Теренът е с площ 6620 кв. метра.  Живко Димитров от Общината поясни:..

обновено на 22.03.25 в 15:34

Одобриха критерии по две процедури по Програма „Развитие на регионите"

Критерии за подбор на операции по две процедури в рамките на Приоритетна ос 4: „Подкрепа за производствени инвестиции в големи предприятия в регион Стара Загора“ и „Социално-икономическа трансформация на минни терени“ по Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027 са получили одобрение, съобщиха от Министерство на регионалното..

публикувано на 22.03.25 в 08:05

Бургаски превозвачи готови да се включат в протеста срещу поскъпването на винетки и тол такси

Транспортни фирми от Бургас са готови да подкрепят протестни действия на колегите си в страната срещу увеличението на винетните и тол такси. Според решението тол таксите ще поскъпнат общо с 20% през годината, а винетките ще се повишат с 10 на сто от 1 април.  Румен Христов е собственик на транспортна компания за автобусни превози с над 200..

публикувано на 21.03.25 в 14:00

Община Бургас иска терени от държавата в Равнец (ОБНОВЕНА)

Община Бургас ще прехвърли безвъзмездно на държавата правото на собственост върху имоти, които са в индустриален парк Равнец.  През 2018 год. те бяха предоставени на администрацията от Министерския съвет, заради инвеститорски интерес, който не се осъществи, защото последваха жалби в съда.   По време на дебатите в постоянната комисия..

обновено на 20.03.25 в 16:18

Общините и бизнесът ще могат да изграждат фотоволтаици с финансиране от ББР

С финансова мярка от нов тип – общините и бизнесът ще могат да изграждат на покривите на предприятия и обществени сгради фотоволтаични и инсталации за съхранение на енергията. Така ще се намаляват разходи за ток, а парите ще се насочват към финансиране на услуги и повишаване на конкурентоспособността. Меморандумът за изпълнение на схемата беше подписан..

публикувано на 20.03.25 в 16:00

Илия Проданов: Концепцията на закона за веригата на доставки на храни е добра

Министърът на земеделието и храните д-р Георги Тахов представи пред членовете на Българската аграрна камара и Българската агрохранителна камара проекта на Закона за веригата на доставки на земеделски продукти и храни. Целта е да няма неравнопоставеност на търговията с храни, каза Илия Проданов, съпредседател на Българската аграрна камара. Той..

публикувано на 20.03.25 в 12:00

България с рекламна кампания по National Geographic и 24 Kitchen

Министерството на туризма започна международна рекламна кампания за популяризиране на България като дестинация за конгресен, кулинарен и винен туризъм. Тя ще се излъчва по каналите National Geographic и 24 Kitchen в девет държави и ще продължи до края на април. Предвижда се излъчването на 2430 рекламни спота на девет пазара в Европа. National..

публикувано на 20.03.25 в 11:00