Потребителите имат право да предявят рекламация за некачествена туристическа услуга до 14 дни от установяване на несъответствието с договореното. Това припомни основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.
Поводът е сигнал на дама, която си е запазила настаняване в хотел на Българското Черноморие чрез туристическа агенция, но е била настанена в по-ниско бюджетна стая от тази, за която е била офертата и за която е заплатила. От туристическата агенция отказали да върнат разликата в цените между по-евтината и по-скъпата стая с аргумента, че не ги е информирала за проблема незабавно. Така било записано и в общите условия на фирмата.
„Независимо какви уговорки са направени от търговеца – писмено или устно, те са невалидни, ако противоречат на закона“, категорична е Габриела Руменова. Тя обясни още, че търговецът няма право да съкращава дадения със закон 14-дневен срок за предявяване на рекламация за услуга с каквито и да било аргументи, както и да ограничава начините, по които потребителят да подаде своето оплакване – по имейл, в офиса, по пощата или както намери за добре.
Съгласно Закона за защита на потребителите, когато услугата не съответства на договора, потребителят има право да получи услуга, която съответства на договора. Когато изпълнението на услугата в съответствие с договора не е възможно напълно или частично или е незаконно, или би причинило непропорционални разходи за търговеца, потребителят има право на намаляване на цената при частично изпълнение на услугата или да развали договора.
Наградата „Син флаг” е най-утвърденият еко-етикет и стандарт в туризма с 38-годишна история, с който са удостоени отлични световни плажове, яхтени пристанища и туристически плавателни съдове, сред които и тези на изявени български курорти. Благодарение на Българско Движение „Син флаг” сини флагове се веят по българските плажове от 1995 година. През..
Българската народна банка (БНБ) отговори на десетки въпроси, свързани с еврото, превалутирането на лева и функциите на централната банка след влизането в еврозоната. БНБ подчерта, че официалният валутен курс на лева към еврото е неотменимо фиксираният валутен курс от 1,95583 лв. за 1 евро . С оглед на това, превалутирането от левове в..
Дирекция „Бюро по труда“ – Бургас организира "Среща с работодатели" в сферата на туризма, хотелиерството и ресторантьорството. Трудовата борса ще се проведе на 12 март 2025 г. от 10:00 часа в сградата на ДНА в град Бургас, ул. „Христо Ботев“ № 48. Събитието ще предостави възможност за запознаване с дейността на водещи компании в бранша,..
Община Бургас ще поиска от държавата терен в промишлена зона „Север“, за да изгради буферен паркинг за тежкотоварни автомобили. Промишлената зона е изключително развита, там има много складове и бази на фирми и предприятия, но липсват обособени зони за престой на тежкотоварните автомобили. Затова Община Бургас търси..
България се представи в международните изложения TTR в Букурещ и Travel+ 2025 в Будапеща, които са сред най-важните туристически събития в региона и събират новите предложения от туристически агенции, туроператори, хотели, курорти и доставчици на услуги. Изложението TTR в Румъния се организира за 51-ви път. България участва в..
През март тази година предстои ремонт на настилката на пистата на летището в Бургас. Това няма да се отрази на трафика, посочи директорът на аеропорта Васил Атанасов. Припомняме, че цялостен ремонт на пистата ще бъде направен през зимния сезон на тази и началото на следващата година: „Този цялостен ремонт е нужен, защото може би..
Нов бойкот на търговските вериги, който този път да обхване и банките, предвиждат на 27 февруари организаторите, които вече два пъти изразиха недоволството си срещу високите цени на хранителните стоки. Те призоваха този четвъртък, освен да бойкотират хипермаркетите, хората да не плащат с банкови карти. Този път, освен големите хранителни магазини,..
Наградата „Син флаг” е най-утвърденият еко-етикет и стандарт в туризма с 38-годишна история, с който са удостоени отлични световни плажове, яхтени..