Липсата на цени на стоките е най-често срещаното по морето нарушение на правата на клиентите при продажбите в постоянните и временните търговски обекти. Това съобщи основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова пред БНТ, като уточни, че не става дума за масови практики.
„Първо, това е нарушение на закона, според който цената се обявява в непосредствена близост до стоката и в български лева. Второ, потребителят е поставен в неудобно положение – той е взел своето решение за покупка и е на път да го стори, но след като разбере цената, трябва да направи стъпка назад. Един от мотивите при доказване на нелоялна търговска практика е свързан с това какво се случва в момента, в който потребителят взема своето решение за покупка. В случая той не прави информиран избор, тъй като може да види стоката и нейните характеристики, но не знае колко струва, а времето от устното информиране за цената до потвърждаването от страна на потребителя ще има ли сделка или не е твърде късо и тече под напрежение.“, коментира Руменова.
От 1 март заведенията с две и повече звезди са дължи да имат ПОС терминал и да информират клиентите си за това обстоятелство с поставен на видно място в обекта надпис, припомни тя. Ако търговски обект, който предлага възможност за безкасови плащания, извън коментираните заведения, постави ограничение по отношение на сумата за покупката, то той трябва да го обяви предварително. В противен случай това може да обърка сметките на потребителя и е хипотеза за нелоялна търговска практика.“, обясни Руменова.
Бутилките на безалкохолните и алкохолните напитки в заведенията да бъдат отваряни от сервитьорите пред клиентите е друго нормативно изискване, което понякога не се спазва, посочи още тя. И разказа за случай, в който клиент си е поръчал газирана напитка заради реклама в менюто, че може да спечели награда при откриването на определен символ върху вътрешната част на капачката, но сервитьорът е донесъл бутилката без нея и човекът не е могъл да опита шанса си.
Близо 75% от включилите се в анкета на държавната телевизия споделят, че не сигнализират контролните органи при нарушения на правата им в заведение. „Когато човек отиде на заведение, обикновено е да си достави положителна емоция. Ако има проблем, си тръгва разочарован, но не иска да добави още разочарование с разправии, да губи време и усилия, да се излага пред останалите от компанията, дори понякога му е неудобно пред търговеца да предяви своята претенция. Но това не е правилно. Ние, като клиенти, сме най-добрият коректив. Контролните органи не могат да бъдат навсякъде. Да, те са длъжни да извършат проверка по всеки наш сигнал, но най-добре е сами да успяваме да отстояваме правата си и пряко да покажем на търговците нашето недоволство и нетърпимост към нарушенията, без да отричаме сезирането на институциите.
Габриела Руменова коментира и нашумелия казус с касовата бележка с такса „климатик“. Според нея той дава повод за дискусия за какви услуги може да се поиска допълнително заплащане и за какви – не. „Ако съм организатор на събитие и договарям цена на залата без и с охлаждане в топло време или отопление през зимата, подобен подход може да се приеме за разумен. Но от клиентите да се иска заплащане за климатик, не е логично. Утре може да поискат такса „забърсване на масата“ или „чиста чаша“.
Кметът на община Несебър Николай Димитров посрещна министъра на културата Найден Тодоров в сградата на старото кметство. Димитров представи дейността на новоучредения общински орган за закрила на световното наследство, на чиято втора среща бе приет Годишният доклад за наблюдение и оценка на изпълнението на Стратегията за културното наследство и..
България, разположена в центъра на древни цивилизации, предлага впечатляващи исторически забележителности, заобиколени от най-добрите черноморски брегове и заснежени ски курорти от световна класа. На своите компактни 111 000 квадратни километра страната съчетава разнообразие от туристически преживявания. Освен това тя се оформя като все по-достъпна и..
Определен е концесионер на морски плаж „Атанасовска коса“ - част 1, община Бургас. След проведена открита процедура, Министерският съвет упълномощава Министъра на туризма да сключи договор за концесия с „Еспи Агро“ ООД. Концесионерът се задължава за целия срок на договора за концесия от 15 г. да предоставя цена за чадър в размер до 1 лв . с..
Близо пет милиона лева е стойността на проекта за реконструкция на водопроводната мрежа в село Лъка и на поморийския квартал Каменар.Средствата са по ПУДОС. Изграждането на водопроводите ще продължи година, имаме готовност да започнем до края на този месец, обясни кметът на Поморие Иван Алексиев: "Проблемът със загубите на вода е много голям.Това..
Министерството на туризма внесе в Министерския съвет новия пакет документи за одобряване на средствата на хотелиери, осигурили нощувки по Програмата за хуманитарно подпомагане на разселени лица от Украйна с предоставена временна закрила у нас. Кандидатите са по списък №24, в който са включени средствата към хотелиери, държавни, общински и..
Три министерства- Министерството на туризма, Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Министерството на околната среда и водите, заедно с концесионери и наематели на плажове, дискутираха възможности за справяне с предизвикателствата и опазването на черноморското крайбрежие в ранен етап на подготовка за следващия туристически..
Броят на автомобилите, които ще извършват таксиметрова дейност на територията на Община Созопол следващото лято, отново ще е 130. Решението за лицензите е на Общинския съвет след бурен дебат, на който присъстваха и представители на бранша. Един превозвач да извършва дейност с един автомобил, а браншът да има думата в разпределянето на..
България, разположена в центъра на древни цивилизации, предлага впечатляващи исторически забележителности, заобиколени от най-добрите черноморски брегове и..
Кметът на община Несебър Николай Димитров посрещна министъра на културата Найден Тодоров в сградата на старото кметство. Димитров представи дейността на..