Българската национална телевизия, Българското национално радио и Българската телеграфна агенция обявиха съвместната инициатива под надслов "14 века България в Европа". На обща пресконференция генералните директори на трите обществени медии заявиха намерението си да работят заедно за реализирането на тази инициатива. Те се стремят да насочат вниманието към приноса на България в Европа и отговорността към историческата памет.
В рамките на инициативата ще бъдат отбелязвани значими за страната годишнини в периода 2024 – 2032 г., с акцент върху предстоящата през 2031 г. 1350-годишнина от основаването на Първата българска държава. Сред значимите дати, залегнали в календара на инициативата, са 200-годишнината от издаването на "Рибния буквар" на Петър Берон, 1170 години от създаването на първата българска писменост от светите братя Кирил и Методий, 1100 години от признаването на Българската патриаршия и др. Заключителните събития ще са свързани с 1400-годишнината от създаването на Стара Велика България и 270 години от написването на "История славянобългарска" от св. Паисий Хилендарски през 2032 година.
В интервю за предаването "Terra Култура" генералният директор на БНР Милен Митев сподели за значимостта на инициативата:
"Факт е, че информационният поток е много наситен и хората често обръщат внимание на това, което се случва днес, забравяйки за важните събития от миналото. Именно тук е ценността на програмата "Христо Ботев" и предавания като "Terra Култура", които ни карат да се спрем и да се замислим за историческия контекст".
Според Митев "България има своето място в Европа не само като географско и териториално пространство, но и като културен и духовен център." Той подчерта, че инициативата е започнала като идея на Българската национална телевизия, но скоро е "прегърната" от БНР и БТА.
"Не бива да се фокусираме само върху годишнината от основаването на българската държава, но и върху други значими дати и юбилеи, които ще отбележим до 2032 г.", добави той.
Генералният директор на БНР акцентира и върху важността на партньорствата с други медии, държавни институции, образователни и научни организации като БАН, които вече изразиха желание да работят съвместно с обществените медии.
"Обществените медии са тези, които трябва да започнат разговора за българската история и култура, като използват своите изразни средства, за да запознаят аудиторията с важните годишнини“, каза Митев.
На въпроса как би се обърнал към бъдещия ръководител на БНР, който ще бъде на този пост през 2031 г., той отговори:
"Към всеки следващ ръководител бих отправил посланието най-напред да оцени направеното до момента, преди да реши кое от него да остави и кое да промени. Историята е багаж, който понякога може да бъде тежък, но и много ценен."
Митев отбеляза, че в последните години БНР се е модернизирала не само технологично, но и като отношение към аудиторията. Важно е обществените медии да продължат да създават качествено съдържание и да достигат до своята аудитория чрез различни платформи, включително социалните мрежи и новите технологии. В тази връзка той спомена за предстоящото създаване на мобилно приложение на БНР и редизайн на сайта.
"Нашата цел е да бъдем навсякъде, за да може аудиторията да ни намери по удобен за нея начин. Заедно с това ще изграждаме технологична инфраструктура, с която колегите да работят ефективно", завърши той.
Инициативата "14 века България в Европа" е амбициозна и дългосрочна, като целта е да се създаде приемственост и последователност в работата на обществените медии, които да продължат да информират и образоват обществото за важните исторически събития и тяхното значение.
Чуйте разговора в звуковия файл.
Шестима слушатели на БНР Бургас бяха изненадани с бутилка вино. В продължение на няколко седмици по повод Никулден-празника на града общественото радио събираше снимки и видеа на любимите кътчета от Бургас. Получихме десетки предложения за разходка в любимия ни град. Водеше ни мотото, че Бургас е емоция, Бургас е вдъхновение, Бургас е любов! Днес в..
Всяка учебна година е ново начало, особено за най-малките, които за първи път прекрачват прага на българското училище. За вълненията, трепетите, подготовката и проблемите преди старта на учебната 2024/2025 година в ефира на БНР-Бургас до 16 септември и в големия ден ще чуем ученици, родители, учители и институции. Ето и основните акценти в..
До 31 август 2024 г. всеки може да номинира личности, организации или проекти в кампанията "Будител на годината". През 2024 г. инициативата "Будител на годината" отбелязва своето 11-о издание, на 1 ноември. В предложенията за номинации е хубаво да раздадете душата, емоцията и мотивацията за конкретната личност или организация, каза пред Радио..
Сред хаоса на света, в който живеем, доброто като че ли често бива подценявано, занемарявано, неглижирано. Но то, доброто, притежава онази неоспорима сила, която може да преобрази животите ни и да промени света ни. Това е сила, която вдъхновява, привлича и обединява общности. По света много народи имат творци, които могат да бъдат наречени будители, но..
Кампанията на БНР-Бургас „Спри! Дай път на пешеходец“ се завръща в най-натоварения за Южното Черноморие сезон-летният. На 5 юли, когато е професионалния празник на полицията, информационната шатра на БНР-Бургас ще бъде на алеята пред Морското Казино от 9.30 часа. Защо не трябва да сядаме зад волана след употреба на алкохол, дрога или..
Като най-бедна страна в ЕС с постоянно намаляващо население и малко хора, готови да плащат за новини, България предлага ограничени бизнес възможности в медийния сектор извън сливания и придобивания. Това се казва в частта за страната ни в годишния доклад за 2024 на Института "Ройтерс" към Оксфорд Digital News Report. Традиционните медии..
Традицията продължава! БНР Бургас организира днес Ден на отворените врати! Поводът е 12-ият рожден ден на медията, която отваря врати официално на 31 май 2012 година. Дойдоха ни на гости деца, младежи, родители... Най-малкият ни гост бе Момчил, който е само на една седмица. Той, заедно с майка си Мария и по-големият си батко Пламен!..