„Преработваш отпадък, получаваш целеви продукт, явно получаваш и отпадък. Няма технология, от която да не се получават отпадъци. Проектът изглежда надежден за реализация, доказан е като достатъчно безопасен, за да се реализира в близост до тези натрупани езера с утайки, приет е от МОСВ. Според световната практика, пиролизата се прилага в много широк мащаб за обработка на такива отпадъци. Към днешна дата е приложен в Румъния, в Италия на няколко места, в САЩ също използват и в Китай. Има и много добри европейски производители на такова оборудване. Това е една мащабна индустрия, която произвежда такова оборудване за пиролиза на нефтени отпадъци“, поясни той.
Величков поясни, че преди години американската компания „ААА Construction and Development”се е свързала с проектантската фирма „Нипроруда“, докато той е работел там. „За превод и верификация на проекта, който касае преработката на тези 250 000 куб.м. Бях част от инженерния отдел по част технологична. От там имаме контактите с „ААА“, обясни той.
Величков разказва, че преди пиролизата, американската компания е предложила друга технология, която е била по-скъпа от предвидения бюджет. „След това са предложили един сертифициран продукт MPCD, който елиминира миризмите. Само че използването на необходимите норми от този продукт, отново е излизал над допустимите бюджетни линии, които са били отпуснати от държавата, тъй като това са държавни утайки. В крайна сметка са се спрели на пиролиза. „Лукойл“ са одобрили тази технология“, поясни експертът.
Договорът между „Лукойл“ и американската компания е сключен през 2016 г., но от тогава реални дейности не са предприети по премахването на утайките. „Тава забавяне се получи, тъй като Министерството на финансите имаше една рамка, според която беше разработена финансовата рамка на проекта и те не я приемаха. Няма дефакто закон, който нормира по какъв начин трябва да представиш финансовата рамка, количествено-стойностната сметка по един проект. Те не я приемаха просто и затова се забави. През цялото време едва ли не казваха, че цените не са доказани по тези количествено-стойностни сметки с необходимия брой оферти, разходно-оправдателни документи“, обясни Величков.
Проектът е предвиден в три етапа, които включват проучване, проектиране, строително-монтажни работи, експлоатация и елиминиране на цяла екологична щета.
„Изглежда хората не си дават сметка, че тези 256 декара са открити езера с нефтени утайки. В лятно време нагряването на повърхността е стигало над 100 градуса, съответно изпарението е жестоко“, допълни Величков.
Общественото осъждане на Доклада ще се проведе днес в Експозиционния център „Флора“ в Бургас от 17.00 ч.
До края на годината камерите на ТОЛ системата ще започнат да снимат за скорост, обяви в Пловдив служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова. Трябват ни работещи решения за превенция на пътните произшествия, каза още министърът. Пътната инфраструктура е основен елемент и когато я поддържаме ще може да има реални..
Община Бургас е внесла в Общинския съвет докладна записка, която предвижда изработването на проект за изменение на Подробния устройствен план в квартал „Възраждане“. Това е стъпка към изграждането на етажен паркинг в тази жилищна зона. Срещу проекта се обявиха от Камарата на архитектите и Съюза на архитектите. Двете браншовите организации са внесли в..
По повод 116-тата годишнина от обявяване Независимостта на Княжество България, Община Бургас организира празничен ритуал на 22 септември (неделя). От 10:30 часа на площад "Атанас Сиреков" ще се състои тържествено издигане на националния флаг, флаговете на Европейския съюз и Община Бургас, след което ще бъде извършен празничен молебен за..
Продължава основният ремонт на 34,1 км от път III-906 през Дюлинския проход, информират от АПИ. В момента се извършват изкопни дейности, оформя се земното легло, полага се геотекстил и се извършват дренажите, нужни за изграждане на отводняването. Полага се трошен камък, необходим за новата конструкция на пътя. Работи се по оформянето на скатовете и..
По повод инициативата „Ден без загинали на пътя“ КАТ-Сливен днес извършва 24-часов контрол на пътя. Целта на този тип контрол е да се популяризира идеята за нула загинали при пътнотранспортни произшествия поне за един ден. В усилията за подобряване на безопасността по пътищата се включиха Български червен кръст и Регионалната здравна инспекция. Акцията..
Днес отбелязваме Европейския ден без загинали на пътя. Целта е поне за ден шофьорите да са отговорни и концентрирани зад волана. В двора на Музикалното училище в Бургас се проведе открит урок по безопасност на пътя. Инициативата е на бургаската полиция, Община Бургас, БЧК и РИОСВ. Малчуганите от първи до четвърти клас имаха възможността да..
Всички небитови потребители ще могат да получат компенсации за разходите за скъпия ток до края на годината, реши правителството като промени програмата за компенсации. За изпълнението ѝ ще са необходими над 500 милиона лева. Еврокомисията даде „зелена светлина“ за подпомагането. Очаква се МС да одобри компенсация на разходите на бизнеса за ток..
До седмица ще бъде избрана фирмата за изграждането на обхода на най-големия комплекс на Бургас "Меден Рудник". Очаква се разрешителното за строеж, обяви..
По повод инициативата „Ден без загинали на пътя“ КАТ-Сливен днес извършва 24-часов контрол на пътя. Целта на този тип контрол е да се популяризира идеята..
Бургас ще изгради професионален полигон за пътна безопасност. Заявката направи кметът Димитър Николов в днешния Ден без загинали на пътя. Съоръжението ще..