Създаването на фонд за летище "Бургас", с парите от който да се купят авиолинии, за да се осигури целогодишното му финансиране - предлага кметът на Поморие Иван Алексиев.
Според концепцията му бъдещото сдружение с нестопанска цел "Фонд за развитие на летище Бургас" ще бъде създадено от кметовете на 13 общини в област Бургас и ще получава средства от три източника: 13-те общини в област Бургас, Стара Загора, Ямбол и Сливен - за които туризмът също осигурява препитание; концесионерът Fraport AG Frankfurt Airport Services Worldwide и държавата. Според кмета така могат да се осигурят близо 1 милион лева, с които да се купуват авиолинии, за да може на летището да се изпълняват поне пет полета седмично.
"Искаме единствено и само тези пари да отиват за закупуване на авиолинии. Ние ще водим преговорите с авиопревозвачите и ние ще поставим условията на "Фрапорт" как да работи" - подчерта Алексиев.
Схемата за привличане на средства предвижда морските общини да дават по 2 лева на глава от населението годишно. Това по изчисления на Алексиев генерира 638 230 лева. Останалите общини във вътрешността на областта да осигуряват по 50 стотинки на човек годишно, което прави 70 хил. От Сливен, Ямбол и Стара Загора също ще се дават по 50 стотинки и ще осигурят още 196 хил., общо 904 581 лева. "Един полет е 200 хил. евро. С ресурса, който ние осигуряваме, подсигуряваме два полета - посочи Алексиев. - Два полета плюс трети, Лутън, стават три към момента."
От "Фрапорт" и държавата, в лицето на Министерството на туризма, може да се осигурят по още 200 хил. лева, съответно от летищните такси и от концесионната такса, смята кметът.
"50% от концесионната такса трябва да се връща в общината, където се намира обектът, който е даден на концесия. Летище Бургас е на територията на две общини - административните сгради са на територията на община Бургас, а пистите за кацане са на територията на община Поморие. Ние не искаме концесионната такса от община Поморие да влиза в нашия бюджет. Искаме държавата да отдели 200 хил. лева директно във фонда, като по този начин осигуряваме 200 хил. от "Фрапорт" и 200 хил. от държавата - 400 хил., (които са) 200 хил. евро - още един полет, станаха четири. Turkish Airlines имат огромното желание да стъпят на Летище Бургас. Чрез генералния консул на Турция да започнем преговори, за да може и Turkish Airlines да се базират тук. Стават пет авиокомпании, които могат да подсигурят полети в 7 дни от седмицата. Това е началото", изложи виждането си кметът Алексиев. Според него реално може да се осигурят пет полета на седмица.
Поморийският кмет вижда начело на сдружението бургаския си колега Димитър Николов. В него трябвало да може да участва и бизнесът с вноска от минимум 5000 лева.
Ако до края на март кметовете го учредят, през лятото може да има преговори с авиокомпаниите и на база сключените договори "от октомври месец могат да започнат зимни полети на Летище Бургас - минимум пет полета на седмица", очерта времевата рамка Алексиев.
"Искам чрез вас (медиите - бел. ред.) да пратя ясно послание до Варна: никой не иска да затваря Летище Варна, нкой не иска да пречи на развитието на Летище Варна и ние не искаме разваляне на концесионния договор с "Фрапорт", а искаме "Фрапорт" да работи така, както работи по другите летища", посочи Алексиев. Като пример за отлична работа на германския концесионер той посочи Анталия:
"Преди 10 години Летище Анталия беше неразпознаваемо и по-малко от Летище Бургас. Оператор там е "Фрапорт". В момента Летище Анталия е едно от най-големите турски летища и регионът Анталия създаде собствена авиокомпания".
Нито държавата, нито концесионерът са изразили мнение за предложението на този етап. По този повод Алексиев предупреди: "Ако държавата откаже да внесе тези пари, значи абдикира от проблема. Ако "Фрапорт" откаже, абдикира от проблема. А ако държавата абдикира, тогава това сдружение може да не генерира толкова приходи, за да осигури чартъри. Тогава ще поиска преразглеждане на договора".
Дигиталната трансформация, нова рекламна концепция и утвърждаване на България като целогодишна туристическа дестинация са основните приоритети, по които министерството на туризма вече работи. Това сподели пред народните представители министър Мирослав Боршош по време на блицконтрола в ресорната парламентарна комисия. Основните..
Форум за авио/свързаност и туризъм у нас и в Европа ще се проведе на 22 февруари, събота в Бургас. Събитието ще е факт за четвърта година и този път е с международно участие. Организатор е Асоциация „Рафаел- инфо, култура и туризъм“. "Хоризонт – 2030 – България и Югоизточна Европа" е темата този път, като акцентите са:..
През 2025 г. България отбелязва 30 години от първото присъждане на престижната екологична награда „Син флаг“. Благодарение на активната дейност на Българско Движение „Син флаг“, българските плажове са носители на този престижен знак от 4 юли 1995 г., когато за първи път той е бил присъден на плаж в Слънчев бряг. Оттогава насам програмата се разширява и..
Инвестиционно намерение за създаване на картинг писта в Бургас противопостави съветници в комисията по общинска собственост. Предложението на администрацията е атракционът да се изгради върху общински терен в местността Росенец срещу наемна цена от 980 лева на месец. Съветници изразиха забележки срещу разходите, които общината трябва да..
На международна туристическа борса в Унгария се промотира община Царево. Там се представят забележителностите в региона и възможностите за туризъм и закупуване на ваканционен имот. От общината отправят благодарност към Невена Стоянов, ръководител на Службата по търговско-икономически въпроси - Будапеща. Предстои участие на Царево и във..
Димо Колев от туристическо сдружение "Насам-натам" е готов с втората част на пътеводителя си за Странджа. Той надгражда първата и включва основна информация за 14 населени места, предимно в Малко Търново и Царево, както и всички маршрути и забележителности достъпни пеша и с велосипед. Всяка забележителност е придружена със снимки и информация,..
За втори път Федерацията на потребителите, Съюзът на пенсионерите, "Системата ни убива" и Сдружението за достъпна и качествена храна призовават потребителите за бойкот на големите търговски вериги. Седмица след 13 февруари апелът отново е гражданите да се насочат към малките квартални магазини. Да се купуват български стоки и храни. За нас..
Значително увеличение на туристическия поток от Германия към Българското Черноморие през следващите три години. Такива са очакванията след среща между..
Бюджетът, който ще бъде внесен от Министерския съвет окончателно в Народното събрание, ще бъде с увеличаване на пенсиите от 1 юли при прилагане на пълното..
Димо Колев от туристическо сдружение "Насам-натам" е готов с втората част на пътеводителя си за Странджа. Той надгражда първата и включва основна..