Отнемането на книжката на водачи, заради висока скорост на пътя или изпит алкохол и сядане зад волана. Това са част от рестрикциите, които ще се прилагат с нова директива в целия Европейски съюз, с период на действие до 2050 година. За да постигнем нулева смъртност на пътя трябва да има нулева толерантност към нарушителите в България. Оттук трябва да започнат да работят институциите у нас, коментира експертът Михаил Попов, от Института за пътна безопасност:
„Специално за отнемането на шофьорските книжки – това, например ние сме го предложили още отпреди 11 години, когато правихме тогава фондация „Безопасни улици от Валя“, защото още тогава казахме, че трябва да се приложат във всички европейски държави и най-вече в България.
Това, което са направили държавите, с най-малко смъртност и най-малко инциденти на пътя постепенно през годините въвеждат рестрикциите, но нашата държава все още е много, много далеч.
Категорично нашите институции отказват да въведат това, което се прави в тези държави по отношение на нулевата смъртност.
Не сме почнали да правим абсолютно нищо конкретно, например срещу системните нарушители. Не се работи с тях, не се е наказват адекватно. Все още нямаме изградена системата „Бонус-малус“, каквато има в почти всички западни държави. Това, което се обеща беше, че от следващата година ще се въведе, но това беше преди 5 години.
От Института за пътна безопасност им предложихме програма специално за инфраструктурата - да вземат и да се обозначат критичните точки в държавата, по всички пътни артерии, но и това нещо не се направи.
Освен това нали по отношение на инфраструктурата в населените места, имаме една много хубава наредба за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии, в която точно и ясно е записано в каква последователност трябва да са приоритетите, когато се прави такава инфраструктурна промяна.
Черната статистика по пътищата на България няма спре, защото всичко, което се предприеме от държавата по отношение на пътната безопасност, въз основа на някакво планиране, а е някакви хаотични решения, които се правят преди всичко от хора, които не разбират от пътна безопасност.
Държавната агенция за пътна безопасност продължава да работи като някакво НПО, но не и като институция, която да ръководи цялата пътна безопасност в страната. Има много други институции в държавата, които имат отговорности по пътната безопасност, не само Пътна полиция, но и здравното министерство и това на образованието. Те също могат да направят промени, но това трябва да се ръководи от една институция в случая, каквато е агенцията. Първото и най-лесно нещо, което може да се направи е да има качествена маркировка. Всеки шофьор вижда каква е разликата, когато тръгне например по АМ„Тракия“ нощно време, защото лесно се кара, когато има хубава маркировка и колко е трудно и натоварващо, когато маркировката не е добре. Дори част от случаите на самокатастрофирали водачи са, че не могат много добре да следят пътя, защото маркировка няма, осветление също и не могат да се ориентират по пътя.“
Според Михаил Попов очаква се българската държава, както прилага всичко нормативни промени, които налага Европейския съюз, да прилага и новите правила към шофьорите – нарушители, за да се намали черната статистика на пътя.
Става дума за обществена поръчка от 2017 година за проект за реставрация на стенописи и архитектурни детайли на църква от 12 век, която се смята за исторически и културен паметник в България, финансирана по трансграничната програма за сътрудничество INTERREG IPA. Разследването показва, че фирмата, спечелила търга, не е имала необходимия опит за..
Служители на митнически пункт Лесово задържаха 11 610 контрабандни „маркови“ стоки при проверка на товарен автомобил. Сред тях са спортни екипи, шалове, чанти - всички с обозначения на световноизвестни марки. Товарният автомобил с турска регистрация е пристигнал на 20 ноември около 22:40 часа. Водачът му, турски гражданин е представил..
Бургазлийка заби колата си в бетонна колона на пътен възел "Юг", в опит да се включи в него от комплекс "Меден рудник" в посока Созопол. Катастрофата е станала малко след 21часа снощи, съобщават от полицията. 43-годишната шофьорка е с контузия на гръдния кош и корема. Прегледана е в областната болница и е освободена за домашно лечение...
Покрив на жилищна сграда гори в Свети Влас, потвърди за БНР-Бургас директорът на РДПБЗН Бургас старши комисар Николай Николаев. Сигнал за горяща тераса е получен около 12:30 часа днес. На адреса е пристигнал екип на пожарната от Несебър. Огнеборците установяват, че гори част от стая на четвъртия етаж на сградата. Огънят..
63-годишен мъж е задържан от полицията в Сливен за кражба на 10 хиляди евро от частен дом, златни накити и други суми в лева и паунди. Мъжът е предал доброволно откраднатите суми - 10 хиляди евро, 3 хиляди лева, 200 паунда, златни накити и други вещи. В хода на разследването се установява, че задържаният е съпричастен и към други престъпления,..
КАТ Бургас няма да може да предоставя административни услуги на гражданите. Причината е възникнала техническа неизправност. Няма да могат да се подават и получават свидетелства за управление на МПС, регистриране на МПС, спирането му от движение и други до отстраняване на проблема.
121 400 къса контрабандни цигари, укрити в мебели в товарен автомобил задържаха Митническите служители на пункт Лесово. Тирът е влязъл от Турция за Франция през България. При извършената проверка със специализирана рентгенова апаратура, митническите служители установяват подозрителни зони в декларирания товар. Извършена е физическа проверка, при..
Жена на 42 години е била намушкана с нож от 42-годишен извършител, съобщи областният говорител на полицията в Бургас Цветелина Рандева. Инцидентът е..
Бургазлийка заби колата си в бетонна колона на пътен възел "Юг", в опит да се включи в него от комплекс "Меден рудник" в посока Созопол. Катастрофата е..
19-годишен сирийски гражданин с хуманитарен статут, живеещ в София, самокатастрофира след гонка с полицията. От ОД на МВР Бургас уточняват, че момчето..