Има различни разбирания за това какво е да си истински фен: да си купуваш всеки албум на любимия ти артист или банда, да ходиш на всеки техен концерт или пък всички стени в стаята ти да са с техни плакати. От няколко години насам се забелязва и нов вид изражение на фенството - участване в организирани мероприятия по вкарване в класациите на песен или албум.
Възможностите на интернет и социалните мрежи, по-конкретно, правят по-лесно мобилизирането на фенове от различни точки на света. През годините организирани фенове на BTS, Nicki Minaj, Harry Styles и други умело използват мрежата за подтикване към действия за подкрепа в това число масово купуване на музикални продукти. През 2023-а това е все по-често срещано явление, пише Billboard в статия от по-рано тази година.
Статията дава пример с К-pop фенове, въпреки че подобна масова мобилизация се забелязва и при други стилове. Bernie Cho, президент на базирана в Сеул агенция, цитиран от изданието казва, че за много K-pop артисти е от изключителна важност какви са числовите данни при измерването на успех. Cho казва, че масовата мобилизация на топ K-pop фен клубовете може да се сравни с “впечатляващата прецизност на елитна военна операция.” С други думи, фиксацията върху такова мерило за успех може да е подтикващ фактор.
Подобни действия могат да се сравнят с политически кампании по набиране на средства като тук средствата са нужни за вкарване на музикално произведение в класация. И тези кампании успяват да съберат десетки хиляди долари.
Michelle Cho, професор в University of Toronto която изучава феновете около корейската култура казва за Billboard, че целта е да се разбере какво точно е необходимо да се направи, за да не се позволи артистите да загубят видимостта, която заслужават.
Какво всъщност се прави? Изданието дава примери с конкретни инструкции в социалните мрежи, които казват как точно да се подходи с покупката на музикална творба, че да се избегнат обвиненията в съмнително купуване на музика (някои платформи имат лимити при даунлоудването от един човек). Сред инструкциите са такива за използване на различни кредитни карти, различни имейли, различни ай пи адреси и различни устройства. Отново подчертаваме, че подобни действия не се ограничават до определен жанр.
Трудно е да се изчисли конкретно ефекта на подобни инициативи, но Billboard посочва, че когато сингли на артисти с организирани фен клубове дебютират на висока позиция в класациите това става благодарение на силно представяне от гледна точка на даунлоудване.
В същото време лейбълите определено забелязват масираните организирани покупки и сложните схеми по изпълнението и работят над нови начини, които да направят по-лесно изразяването на тази голяма любов към артистите. Пускането на нови версии на едно парче е познат похват. Друг все по-популярен вариант е издаването на различни варианти на обложки на албуми с цел окуражаване на по-голяма покупка.
Например наскоро 1989 (Taylor’s Version) на Taylor Swift се появи с 15 различни варианта на твърди носители - пет на плочи, осем на диск и две на касета.
Истинските фенове няма да се чудят много и ще прибяват всеки един вариант в колекцията и в същото време ще помогнат за успеха на фаворита си в чартовете.
Но ако трябва да се върнем на фенските акции за подкрепа на артисти е логично да се попитаме за разликата между истинска ревностна подкрепа на фенове и организирани, граничещи с измама похвати за манипулация на чартове. По темата очаквайте нашето интервю с експерт, който заедно със своя бизнес партньор създава пособия, ползвани от стрийминг платформи за детектиране на измами.
Не пропускайте двучасовото предаване Мюзик Пойнт за хитовете на Америка и Великобритания с водещ Младен Петков в неделя от 19 по БНР Бургас.
Темите в предаването днес: След като ви представихме проблема със закриването на общинската поликлиника в Несебър, продължаваме да търсим още гледни точки по казуса- ще чуем позицията на управителя на здравния център д-р Петко Илиев, на кмета Николай Димитров и анкета с граждани, и тяхното мнение относно отдаването под наем на общинската сграда на частна..
И ето, че вече сме в последния ден на март. Минахме на лятото часове време, което означава само едно-отново се завърта колелото на новия туристически сезон. Подготовката вече върви с пълна сила, защото както казва народната мъдрост „На каквото си постелеш, на това ще легнеш“, „Каквото си надробиш, това ще сърбаш“ и още „Каквото повикало, такова се..
Отново сме готови да ви разкажем за положителни примери и каузи в ежедневието ни, да ви срещнем с добри хора и да ви заредим с положителни емоции. Отворете сърцата си за историите за Доброто, ще ги споделим с вас с любов и надежда. Звукорежисьор е Иво Дежев, автор и водещ - Стефка Бакърджиева. Темите в предаването ни от 17 до 18 часа:..
Жените по бански разкриват 90% от тялото си, но понеже мъжете са джентълмени, гледат само облечените части… Добре дошли във времето за уикенд релакс – „Ева в неделя“. Обличаме следобеда с приятни срещи в ефира на БНР – Бургас, ето какво ни предстои: Какво да направим, ако ни е писнало да закъсняваме за работа, получаваме главоболие от..
На 29 март, ето кои са акцентите в обзора на БНР Бургас: - Подробности ще чуем за поредния, за жалост, случай на домашно насилие. Този път в ямболското село Безмер. - Относно предложението на военния министър за връщането на казармата – попитахме бургазлии за тяхното мнение по темата. - За първи път в историята..
Темите в предаването днес: Каква ще е съдбата на болницата в Несебър след решението на общинския съвет днес? Различните мнения представя Даниела Костадинова. Протест срещу насилието над животни ще се проведе утре в Бургас, какви са исканията ще чуем в интервюто на Свобода Атанасова с организатора Николай Кичуков. Служителите на Градската мобилност..
В петък дори алармата звъни по-благо, за да ни каже, че някакви си 8, 10, а може би 12 часа ни делят от заслужената почивка. Днешният 28 март е по-особен. Той е последният учебен ден преди пролетната ваканция и за много семейства това означава подготовка за планирана отпуска -в ълнуващо събитие. Добро утро! В петъчния ритъм се движи и..
Жените по бански разкриват 90% от тялото си, но понеже мъжете са джентълмени, гледат само облечените части… Добре дошли във времето за уикенд..
И ето, че вече сме в последния ден на март. Минахме на лятото часове време, което означава само едно-отново се завърта колелото на новия туристически..
Отново сме готови да ви разкажем за положителни примери и каузи в ежедневието ни, да ви срещнем с добри хора и да ви заредим с положителни емоции...