В становище до транспортната комисия на Висшия адвокатски съвет се посочва, че предложените ограничения са „без връзка по между си“, „не почиват на технически и медицински данни“, „лишени са и от житейска, и от правна логика“. Относно мощността на автомобилите, те смятат, че тази промяна е неоправдана от икономическа гледна точка. Като пример е посочено, че новите шофьори ще бъдат принудени в рамките на 12 месеца да не управляват наличния семеен автомобил, ако той е с мощност повече от 90 kW.
Според бургаски таксиметрови шофьори обаче това ограничение е добра мярка:
„Тази машина като знае той, че е по-малко мощна и че не може да направи такава скорост за толкова кратко време, ще се съобрази с нея и иска не иска ще кара по-бавно“
„Според мен наистина би трябвало да карат по-маломощни автомобили, защото те нямат опита дори да се създаде някаква ситуация да избегнат ПТП, като няма и друг човек до тях, който да ги контролира. Според мен наистина би трябвало да има някакво ограничение към новите шофьори да не карат много мощни автомобили“
„Направо забранено. Не може да караш 3 тона автомобил. Преди 3 тона автомобил се караше с C категория за професионален водач. Сега джиповете, леки автомобили, са 2-3 тона. Качва се, няма никакви рефлекси. Поне 2 години той не трябва да се качва на такава кола“.
Новите водачи между 20 и 25 години са в рисковата група и затова трябва да има определени мерки за тях, коментира председателят на Регионалния автоинструкторски съюз Дойчо Пеев. „Ние винаги препоръчваме в началото да се шофира с опитен водач, докато се премине кризисния период. Малко според е въпросът до каква мощност и какъв вид автомобили да се управляват. Европейският съюз готви промени за шофьорите, които ще бъдат приети през 2024 г. За категория B се предлага автомобили до 1,8 тона за новите водачи. Също ще има ограничение на скоростта на магистралите – например 110 км./ч, така че и нашето законодателство ще трябва да бъде съобразено с това, което ще бъде съобразено догодина“, поясни той.
Дойчо Пеев допълни, че в курсовете на новите шофьори към момента има предвидени часове за нощно каране. "Ако им бъде забранено обаче да шофират през този диапазон от денонощието след като вземат книжка, то кога ще натрупат опит?", попита той.
„Все пак трябва да има определен толеранс в този период, но ако има лице, което ще е с него, вече нещата по друг начин ще се случат. В другите страни действително има въведени такива ограничителни мерки. Даже има забрана за возене на други лица в определен период – 2,3 или 4 месеца. Трябва да се пипа много внимателно и да се търси баланс“, обясни Пеев.
Таксиметровите шофьори също посочват, че подобна мярка не е необходима:
„Според мен няма смисъл от такова ограничение да не карат нощно време. Кога ще се научи, при това тогава, когато няма движение?“
От Висшия адвокатски съвет също са против мярката. В становището им се посочва, че този часови диапазон „не е съобразен с трафика в рамките на денонощието, а също и с часовете, в които настъпва тъмната част на денонощието у нас“. Посочено е като пример, че през зимата се стъмнява по-рано около 18.00 ч. „Поставя се и въпросът кога новият водач ще придобива опит за управление на МПС в тъмната част на денонощието, след като законодателят го лишава принципно от такава възможност за срок от една година“, пише още в становището на юристите.
Според Михаил Попов от Института за пътна безопасност, много от предложените промени са в добра посока. „Основният проблем обаче е, че те се правят на парче и не може от тях да се очаква постоянен ефект“, коментира той.
„Специално за младите шофьори, най-добре е да се включи шофирането с придружител в началото за определен период от време. Ние ако забраним шофирането през нощта или шофирането на мощен автомобил, или други забрани, които се обсъждаха, в един момент, когато мине този период, този шофьор изведнъж ще се качи на мощен автомобил, изведнъж ще се качи на магистрала, изведнъж ще кара нощно време и той няма да е подготвен, защото няма да е шофирал“, допълни Попов.
Разнопосочни са и мненията дали трябва да се увеличат часовете на шофьорските курсове. Част от хората посочват, че те са достатъчни и винаги има възможност за по-несигурните шофьори да си доплатят за още занятия след като вземат книжка. Според Михаил Попов в изпитите трябва да се включат и такива задачи, при които изпитвания да разпознава при коя ситуация е възможно да се създаде опасност на пътя.
Сливенският митрополит Арсений освети обновения църковен храм „Св. Архангел Михаил“ в ямболското село Гълъбинци. В Деня на християнското семейство дядо владика кръсти 40 жители на селото на възраст от една до 73 години. В близо 120 годишният храм бяха кръстени 17 деца и 23 ма възрастни. За днешния празник сливенският митрополит Арсений каза:..
Авариен ремонт ще започне на рушащия се мост, който свързва Черноморец с главния път Бургас-Созопол. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова, след инспекция на мостовото съоръжение. При облекчени процедури по Закона за обществените поръчки се очаква ремонтните дейности да стартират в началото на следващата..
Първото рали „Созопол“ събира любители на адреналина и високите скорости от цялата страна на 23 ноември, събота. Участниците ще бъдат мъже и жени, които ще са разделени в две категории – професионалисти и аматьори. Това обясни за БНР Бургас Кремена Митева, един от организаторите. До момента в състезанието, което ще се проведе на..
Затваря се за движение част от ул. "Одрин" в участъка от кръгово кръстовище „Трапезица“ до ул. „Марица“, съобщават от общината. От 9 часа утре до 18 часа на 23 ноември се въвежда временна организация, поради извършване на реконструкция на ВиК мрежа на улицата. Ограничението няма да важи за превозни средства, които обслужват прилежащите сгради и..
Въпросът за провеждането на местния референдум относно каменната кариера в Каблешково ще се решава от бургаския административен съд. Причината е становище на областния управител, с което се оспорва легитимността на проведената процедура. Жители на Каблешково: Готови сме да браним града, няма да допуснем взривове до къщите си Мотивите за..
Пътноподдържащите фирми в Ямболска област са в готовност за реакция при усложнена зимна обстановка, стана ясно на днешното заседание на областния щаб за защита при бедствия. Техниката е в готовност за разчистване на републиканската пътна мрежа на територията на Ямболска област, осигурени са и достатъчно количества инертни материали, увери директорът..
Затварят за движение на превозни средства улица „Княз Александър Батенберг“, в участъка от ул. „6-ти септември“ до ул. „Морска“ в събота /23 ноември/. Ограничението ще бъде в сила от 9 до 20 часа. Причината са снимките на пълнометражния игрален филм „Жени извън употреба“. За целта от Община Бургас призовават водачите на автомобили да освободят зоната за..
"На Ахелой е извършен ремонтът изцяло, без пречиствателна станция. Нужни са около 18 млн. лв. В Порой довършваме ремонта на кулата до края на годината...
"Последно платих 400 лева като в същата компания след две седмици беше 700 и продължава нагоре и продължава всеки ден да се вдигат. И когато отиде..
Браншовата организация на таксиметровите превозвачи и шофьори – Бургас се включва в националния протест срещу завишената "Гражданска отговорност"...