Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Проверка по сигнал – нормално ли е нов бойлер да капе?

| обновено на 05.07.23 в 14:26
Снимка: Йонка Кърчева

Слушател сигнализира за закупуване на нов бойлер, който при монтажа, започва да протича. Йонка Кърчева от Бургас се сдобива с уреда от специализиран магазин, но след това, се появяват проблеми. От клапана тече вода и не спира дори и след посещение на техник.

Според специализиран сайт за монтаж и ремонт на бойлери твърдят, че:

„Когато капе от клапана, обикновено има завишаване на нормалните стойности на налягането на водата във водосъдържателя. При някои марки и модели обемни електрически бойлери, теч от клапана е препоръчителен и се счита за част от нормалното функциониране. Това е описано подробно в инструкциите за ползване и монтаж.“

От сайта съветват да не се купуват и да не се използват такива бойлери.

Йонка Кърчева купува бойлера на 7 юни на името на фирма. След монтажа, обаче, забелязва проблем:

„От възвратния клапан непрекъснато изтичаше вода. Сигнализирахме в магазина, да го подменят, но те категорично ни отказаха. На 15 юни заявихме рекламация. Техникът дойде още на 12 юни, след което той записа в гаранционната карта, че е измерено входящо налягане от 6 бара и че не сме монтирали редуцир за намаляване на налягането. Ние купихме и монтирахме този редуцир, но това не реши проблема. На 16 юни същият техник, след час в помещението, заключи, че това е допустимо по ръководството за употреба, и си тръгна без да запише становището си в гаранционната карта. Касиерката е входирала рекламацията със задна дата – 10 юни, като така излиза, че са ни отговорили на рекламацията. От магазина не ни дадоха отговор. Имахме на два пъти уговорена среща с управителя, на която той не се появи, и ни казаха, че е заминал за чужбина. “

БНР-Бургас изпрати запитване към магазина, от където е закупен бойлера.

От там потвърдиха хронологията на закупуване, завеждане на рекламация и посещение на специалист на сервиза, като поясняват:

„Тъй като не е установена неизправност/несъответствие в уреда, т.е. уредът е технически изправен, а е установено налягане във водопроводната инсталация на клиента надвишаващо допустимото работно налягане на уреда съгласно Инструкцията за монтиране, ползване и обслужване, е следвало клиентът да заплати посещението, което не е поискано в израз на добра воля.“

Относно закупуването и монтирането на редуцир вентил, от фирмата пишат:

„При отклонение от нормалното водопроводно налягане – повишаване над 0,5 MPa, ангажимент на клиента е да осигури регулирането му в допустимата норма чрез монтиране на регулатор на налягане /редуцир вентил, понижаващ вентил/, с което да гарантира правилна работа, както на водопроводната инсталация в дома си, така и на уредите подвързани към нея.“

Според становището на управителя на магазина, клиентът е закупил и монтирал регулатора, но близо до бойлера, като така не изпълнява функцията, за която е предназначен:

„Следва да се има предвид, че електрическият битов водонагревател представлява затворен съд запълнен с вода от водопроводната инсталация. При загряване на водата, в следствие на физичните процеси, обемът на течността се разширява. Количеството гореща вода получена в следствие на топлинното разширение се изпуска/прокапва от предпазния клапан /това е неговата предпазна функция/, което прокапване съгласно изричното посочване в Инструкцията не е дефект, а нормална работа на предпазния клапан.“

Крайният отговор на управителя е, че продуктът, продаден на жената:

„Категорично съответства на изискуемите от нормативна база качества, тоест не е налично несъответствие и липсва основание за възстановяване на заплатената за уреда сума. Причините за проблема са обяснени на клиентката, но тъй като тя не е технически компетентна отказва да ги приеме и е проявила агресия към служител на фирмата. За случая са сезирани Прокуратурата и съответните органи. Подаден е сигнал на телефон 112. В първо РПУ се води преписка за наказателната отговорност на клиентката. Отделно от това ще предприемем мерки срещу подалата сигнала, освен по наказателен и по граждански ред.“


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Организират благотворителна изложба - базар "Мартеници за Петя и Петя" в Несебър

Сдружението на занаятчиите и творците в Несебър организират поредно благотворително събитие, този път то е под надслов „Мартеници за Петя и Петя“. Целта е да се помогне на две деца, които са с детска церебрална парализа и имат нужда от денонощна грижа и рехабилитация, разказа председателят на организацията Надежда Трифонова: "Петя Желева е..

публикувано на 16.02.25 в 17:30

"Един Процент Промяна" - сдружението, което помага да се случва Добро

"Един Процент Промяна" е сдружение за хора, които искат да правят добрини в България и които са готови да случват осезаема промяна в обществото. Вече близо 10 години дейността им доказва, че доброто го има и то се случва около нас. 7 души стоят за дейността на тази организацията, която всеки месец подкрепя различна кауза. Над 200..

публикувано на 16.02.25 в 17:00

Обявиха жълт код за валежи и студ

През нощта срещу 17 февруари валежите ще обхванат цялата страна и ще продължат и през деня, сочи прогнозата на НИМХ. С продължаващото застудяване в повечето райони ще вали сняг, в Югоизточна България - дъжд. Ще се образува и ще се задържи снежна покривка, най-много в Централна Северна и в Източна България, където и валежите ще бъдат по-значителни...

публикувано на 16.02.25 в 16:50

Две бургаски училища преминават утре в онлайн режим, заради авария

Поради авария на Районната отоплителна централа в жк. "Меден рудник", захранваща ОУ "Елин Пелин", СУ "Константин Петканов" и ДГ "Чайка", учениците на двете училища ще преминат утре в онлайн режим.  Детска градина "Чайка" разполага с достатъчно отоплителни уреди и ще продължи да работи. Термал инженеринг вече започна работа по отстраняване на..

публикувано на 16.02.25 в 16:27

"Бъди човек" - Айтос събраха над 6 хиляди лева в подкрепа на Виктор

Доброволците от „Бъди човек“ – Айтос провеждат кампания в подкрепа на 9 – годишния Виктор, който се бори със синдром на Жубер и бъбречна недостатъчност.  Кулминацията на инициативата бе благотворителен концерт под надслов „С любов за Виктор“, който се проведе през тази седмица  в айтоското читалище „ Васил Левски 1869“. В проявата се..

публикувано на 16.02.25 в 16:00

Кукерите в Меден рудник ще играят за благотворителна кауза

Кукерски игри предстоят тази неделя, 16 февруари в квартал Меден рудник.  Групата „Козият рог“ще обиколи къщите, за да прогони злото.  Началото ще бъде поставено  от ул. Босна 36, където е къщата на "Царя" за тази година, а финалът ще е в 18 часа на поляната срещу Хлебозавода. Ще бъдат пресъздадени ритуалите заораване и засяване.  Иван Василев..

обновено на 16.02.25 в 09:59

НОИ: Над 16 400 мъже са ползвали отпуск при раждане на дете през 2024-та

Над 16 400 мъже са ползвали 15-дневен отпуск при раждане на дете, сочат данните на Националния осигурителен институт за деветте месеца на 2024-а година. За същия период на 2023-а отпуските са били с 1300 повече. Когато майката и бащата са в брак или живеят в едно домакинство, бащата има право на 15-дневен отпуск при раждане на дете от датата на..

публикувано на 15.02.25 в 11:05