Стават повече търговските вериги, които прилагат некоректната практика да разпространяват рекламни брошури и в средата на периода на кампанията да информират клиентите си, че изобщо няма да доставят някои от стоките с намалени цени или ще ги продават по-скъпо от обявеното в бюлетина.
Неспазените обещания към клиентите и посочените за това мотиви, както и подходът при съобщаването за настъпилите промени са идентични, което навежда на мисълта за копиране на практиката.
Например, обединяващи прилагащите тези нелоялни практики търговци са най-често посочваните за разминаванията причини: "непредвидени обстоятелства" и "техническа грешка".
Понякога тези вериги съобщават, че част от намалените артикули няма да бъдат доставени, като често става дума за тематични за актуални празници продукти. Когато се окаже, че цената в магазина ще е по-висока от посочената в брошурата, понякога това е в пъти. Ако пък търговецът е решил да осигури заместители на недоставените стоки, обикновено те са по-неизгодни за потребителите като съотношение цена-качество или пък са недостъпни за част от тях.
"Законът за защита на потребителите задължава търговците да осигурят наличности за целия период на промоцията или алтернативни стоки с идентични цена и характеристики. Обратното е непрофесионално и недобросъвестно поведение, което представлява нелоялна търговска практика", коментира пред БНР основателят на "Ние, потребителите" Габриела Руменова. И добавя: Когато търговците решат да разпространят съобщение за настъпилите промени, как ще докажат, че тази информация е достигнала навреме и до всички потребители, които са получили брошурите в пощенските кутии, в приложенията за отстъпки и онлайн?
Очевидно е, че тези некоректни практики се мултиплицират във времето. И няма как да е иначе, след като месеци наред друга верига използва същия подход без последствия, тъй като няма данни Комисията за защита на потребителите да е взела отношение по такъв казус. След като контролният орган не желае да се намеси, то остава само потребителите да са бдителни и да не допускат да бъдат подвеждани да променят плановете си за покупки заради въвежданите в движение промени от търговците.
Община Несебър изпълнява мисията си да осигури политическа, стратегическа, финансова и иновативна административна среда за утвърждаване на културната идентичност и осъществяване на устойчиво опазване и управление на културното наследство на територията на общината - изключителната световна стойност на Старинен град Несебър. Това стана ясно по време на..
Община Бургас продължава да ремонтира улиците в централната градска част. Вече е осигурено финансиране за пълната рехабилитация на още три. Това са „Дебелт“, „Оборище“ и „Асен Златаров“. Процедурите по обявените обществени поръчки приключиха и предстои сключването на договор за същинския ремонт. Работата ще започне през следващата година. Ще..
Проучване на местообитанията на защитени видове птици в района на Сакар планина, извършиха горски експерти и орнитолози. Има добри условия за гнездене на защитени видове птици, показа теренно посещение на горски експерти и орнитолози на територията на Сакар планина. По време на посещението, специалистите обходиха горски дъбови насаждения в землището..
Темата за антисемитизма, ксенофобията, езика на омразата и начините, по които трябва да се води борба с тях ще събере в Бургас младежи от България и Италия, представители на институции, дипломатически мисии и граждански организации. На 25 и 26 ноември 2024 г. в Експозиционен център „Флора” ще се проведе Международна конференция „Младежи за..
Прекъсвания на ефирния сигнал на БНР Бургас са възможни днес за района на Елхово. Причината е редовната годишна профилактика на предавателя на честота 106 MHz. Програмата на общественото радио няма да може да се слуша ефирно във времето от 9 до 17 часа. Това може да стане през интернет сайта binar.bg.
Социалната градина за възрастни хора с деменция „Грижовник 2“ осигурява грижи на специалисти за още 10 бургазлии с това заболяване. Тя се намира в комплекс "Братя Миладинови" зад бл. 117 от август тази година. Наричат я "Горския грижовник", защото самата сграда е дървена и прилича на горска къщичка. Интериорът вътре е по същия начин с камина, с..
Сдружение "Усмивка" провежда Благотворителна Коледна кампания в подкрепа на близо 700 възрастни хора в Бургас. Всеки, който желае да помогне може да се включи като дари пакетирани продукти, топли дрехи или да направи парично дарение. Кампанията е под надслов „ Доброто продължава – Да дарим УсмиВка на възрастните хора в Бургас “, каза..
Социалната градина за възрастни хора с деменция „Грижовник 2“ осигурява грижи на специалисти за още 10 бургазлии с това заболяване. Тя се намира в..
Сдружение "Усмивка" провежда Благотворителна Коледна кампания в подкрепа на близо 700 възрастни хора в Бургас. Всеки, който желае да помогне може да се..
Темата за антисемитизма, ксенофобията, езика на омразата и начините, по които трябва да се води борба с тях ще събере в Бургас младежи от България и..