Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Платформата

"Ние, потребителите": Увеличават се нелоялните търговски практики на търговските вериги

Според експертите това се повлиява и от бездействието на КЗП

Габпиела Руменова

Стават повече търговските вериги, които прилагат некоректната практика да разпространяват рекламни брошури и в средата на периода на кампанията да информират клиентите си, че изобщо няма да доставят някои от стоките с намалени цени или ще ги продават по-скъпо от обявеното в бюлетина.

Неспазените обещания към клиентите и посочените за това мотиви, както и подходът при съобщаването за настъпилите промени са идентични, което навежда на мисълта за копиране на практиката.

Например, обединяващи прилагащите тези нелоялни практики търговци са най-често посочваните за разминаванията причини: "непредвидени обстоятелства" и "техническа грешка".

Понякога тези вериги съобщават, че част от намалените артикули няма да бъдат доставени, като често става дума за тематични за актуални празници продукти. Когато се окаже, че цената в магазина ще е по-висока от посочената в брошурата, понякога това е в пъти. Ако пък търговецът е решил да осигури заместители на недоставените стоки, обикновено те са по-неизгодни за потребителите като съотношение цена-качество или пък са недостъпни за част от тях.

"Законът за защита на потребителите задължава търговците да осигурят наличности за целия период на промоцията или алтернативни стоки с идентични цена и характеристики. Обратното е непрофесионално и недобросъвестно поведение, което представлява нелоялна търговска практика", коментира пред БНР основателят на "Ние, потребителите" Габриела Руменова. И добавя: Когато търговците решат да разпространят съобщение за настъпилите промени, как ще докажат, че тази информация е достигнала навреме и до всички потребители, които са получили брошурите в пощенските кутии, в приложенията за отстъпки и онлайн?

Очевидно е, че тези некоректни практики се мултиплицират във времето. И няма как да е иначе, след като месеци наред друга верига използва същия подход без последствия, тъй като няма данни Комисията за защита на потребителите да е взела отношение по такъв казус. След като контролният орган не желае да се намеси, то остава само потребителите да са бдителни и да не допускат да бъдат подвеждани да променят плановете си за покупки заради въвежданите в движение промени от търговците.


По публикацията работи: Стефка Бакърджиева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Туристическият информационен център в Несебър ще бъде преместен

Община Несебър изпълнява мисията си да осигури политическа, стратегическа, финансова и иновативна административна среда за утвърждаване на културната идентичност и осъществяване на устойчиво опазване и управление на културното наследство на територията на общината - изключителната световна стойност на Старинен град Несебър. Това стана ясно по време на..

публикувано на 25.11.24 в 17:27

Продължава ремонтът на улици в централната част на Бургас

Община Бургас продължава да ремонтира улиците в централната градска част. Вече е осигурено финансиране за пълната рехабилитация на още три. Това са „Дебелт“, „Оборище“ и „Асен Златаров“. Процедурите по обявените обществени поръчки приключиха и предстои сключването на договор за същинския ремонт. Работата ще започне през следващата година. Ще..

публикувано на 25.11.24 в 16:57

Проучиха местообитанията на защитени видове птици в Сакар

Проучване на местообитанията на защитени видове птици в района на Сакар планина, извършиха горски експерти и орнитолози. Има добри условия за гнездене на защитени видове птици, показа теренно посещение на горски експерти и орнитолози на територията на Сакар планина. По време на посещението, специалистите обходиха горски дъбови насаждения в землището..

публикувано на 25.11.24 в 16:26

Международна младежка конференция в Бургас казва "НЕ" на ксенофобията и антисемитизма

Темата за антисемитизма, ксенофобията, езика на омразата и начините, по които трябва да се води борба с тях ще събере в Бургас младежи от България и Италия, представители на институции, дипломатически мисии и граждански организации.  На 25 и 26 ноември 2024 г. в Експозиционен център „Флора” ще се проведе Международна конференция „Младежи за..

обновено на 25.11.24 в 09:52

Планова техническа профилактика на предавател

Прекъсвания на ефирния сигнал на БНР Бургас са възможни днес за района на Елхово. Причината е редовната годишна профилактика на предавателя на честота 106 MHz.  Програмата на общественото радио няма да може да се слуша ефирно във времето от 9 до 17 часа.  Това може да стане през интернет сайта binar.bg.

публикувано на 25.11.24 в 07:48

Социалната градина за възрастни с деменция "Грижовник 2" работи при пълен капацитет

Социалната градина за възрастни хора с деменция „Грижовник 2“ осигурява грижи на специалисти за още 10 бургазлии с това заболяване. Тя се намира в комплекс "Братя Миладинови" зад бл. 117 от август тази година. Наричат я "Горския грижовник", защото самата сграда е дървена и прилича на горска къщичка. Интериорът вътре е по същия начин с камина, с..

публикувано на 24.11.24 в 17:30

Сдружение "Усмивка" провежда благотворителна кампания в подкрепа на 700 възрастни хора в Бургаско

Сдружение "Усмивка" провежда Благотворителна Коледна кампания в подкрепа на близо 700 възрастни хора в Бургас. Всеки, който желае да помогне може да се включи като дари пакетирани продукти, топли дрехи или да направи парично дарение. Кампанията е под надслов  „ Доброто продължава  –  Да дарим УсмиВка на възрастните хора  в Бургас “, каза..

публикувано на 24.11.24 в 16:00