Разширяването на „синята зона“ води до това, шофьорите да паркират колите си в периферията на тези райони, коментира общинският съветник Манол Тодоров. „Това, което ме притеснява е, че аз видях 72 подписа – това са два входа или един блок. Значи ли това, че ако съберем 140 подписа на хора, които не искат „синя зона“ в ж.к. „Братя Миладинови“, ние ще се съобразим с тяхното решение? Иначе, в централната част „синята зона“ е плюс, подобрява по някакъв начин проблема с паркирането, но специално за квартали, които са на поне 15 мин. пеша от Центъра, не мисля, че това е решение“, допълни той.
Директорът на общинското предприятие транспорт в Община Бургас Пламен Димитров коментира, че в този случай няма да бъдат изтласкани автомобилите е периферията на „синята зона“. Причината е, че бургаският комплекс е заобиколен от много нежилищни пространства. „Например зоната, която е около Музикалното училище, след това следва Автогара Запад, след това е индустриална част от града, където не виждам как така ще бъдат избутани автомобилите там. Тези, които са до Колодрума, след това следва парк „Света Троица“, УМБАЛ и чак след това са жилищни квартали. А относно исканията, освен тези писмени, които сме ги прикрепили към докладната, до декември ежедневно в нашия офис идват представители от квартала с питания кога ще бъде въведена зоната“, поясни той.
Общинският съветник Евелина Михалева също допълни, че до нея са постъпили много питания на граждани за разширяването на тази зона. „Жена, която живее в блок до Строителния техникум каза, че при тях проблем са учениците, които пристигат с автомобили. Спират и задръстват цялото движение и хората няма къде да си сложат колите. Ако има там „синя зона“ за тях ще е много по-добре. Много хора живеещите до „зелена зона“ искат тя да стане целогодишно „синя зона“. Има даже такава подписка при мен“, посочи тя.
По време на обсъждането на докладната записка възникна въпросът за служебните абонаменти за паркиране, повишаване на цената на „синята зона“ и въвеждането на времетраене за паркиране. „Централна градска част, според мен, а и според колегите от комисията по транспорт, трябва да има някаква по-висока цена за плащане за паркиране. Идеята по целия свят е в Центъра да няма много голям трафик. В момента какво се получава – един човек може да дойде, да паркира и за 8 лв. да му седи колата цял ден в супер Център на голям град, което никъде го няма по света. Ние трябва да направим няколко неща. Първо, със сигурност трябва да направим предложения, които да минат през обществени обсъждания с всички граждани, да обсъдим дали в Централната градска част да няма ограничено като часове паркиране. Например в София е 2 часа, в Бургас може да е 3 часа, но да има някакво ограничение да не може да се седи цял ден в „синя зона“. Второ, в супер Центъра трябва да помислим за малко по-висока цена за „синята зона“, защото от началото й преди 12 години, тя не е мърдала. Относно служебния абонамент, който си плащат фирми, банки, учреждения и т.н., за да ползват служебно паркомясто, там цената в момента е 250 лв., което особено за големи фирми е нищо. Те могат да вземат 2-3 места и така да си обслужват клиентите“, коментира Манол Тодоров.
Според него трябва да има унифициране за отпускане на брой места, свързани със служебните абонаменти. Той допълни, че трябва да се предприемат мерки преди летния сезон, защото положението след това става по-сериозно.
„По данни на НСИ, броят на посещенията на чуждестранни туристи в музеи през 2023 г. са 988 хил., което е увеличение с 56,4% спрямо 2022 г.“, съобщи заместник-министърът на туризма Павлин Петров по време на конференцията „Бранд България – Чудесата в ЮНЕСКО“. Петров подчерта, че културният туризъм заема значителен дял в продуктовата..
Първата общностна среща, в която всеки може да сподели мнението си по предложената от Община Бургас визия за преустройството на пространството около зала "Младост", ще се състои днес. Срещата с бургазлии е обявена от 11 до 14 часа пред залата. Събитието е част от проекта "Подмлади града". Предвижда се изцяло нова визия със запазване на..
Община Царево е отличена с награда за “Утвърдена дестинация за морски туризъм” на форум в София. Той се организиран от списание “Дестинация България” и е посветен на Световния ден на туризма. ”Царево е общината по Южното Черноморие с най-дълга брегова ивица, 21 плажа, различни преживявания в Лозенец, Царево, Варвара, Ахтопол, Синеморец и..
В Световния ден на туризма се опитахме да разберем какъв е бил сезонът в най-големия ни Черноморски курорт „Слънчев бряг“. По думите на Пламен Копчев, председател на Съюза на собствениците в курорта, още отсега започва подготовката за следващия летен туристически сезон, а този е бил с по-малко туристи от лятото на 2023 година. „По принцип..
Остров Света Анастасия и културно-туристически комплекс „Ченгене скеле“ днес посрещат посетители с вход свободен, съобщиха от Община Бургас. Поводът е отбелязването на Световния ден на туризма - 27 септември. Тази година остров Света Анастасия отбеляза 10 години от обявяването си за туристическа дестинация, а експозиционните къщички „Тайфа“,..
Финансовото министерство подготвя бюджет с дефицит до 3% на начислена основа, потвърди зам.-министър Мартин Дановски. Това е ключов показател от критериите по договора от Маастрихт, необходими за влизането на страната ни в еврозоната. На въпрос на БНР дали вече има яснота по основните параметри на финансовата рамка за догодина като размер на дълга,..
Два милиона лева са вложени в модернизацията на инфраструктурата на терминали „Бургас Изток 2“ и „Бургас Запад“ на пристанището. Проектът е съфинансиран по Механизма за свързване на Европа (МСЕ), сектор „Транспорт. Това стана ясно на среща в Международния конгресен център с участието на заместник-министърът на транспорта К.д.п. Живко Петров и кметът..
Първата общностна среща, в която всеки може да сподели мнението си по предложената от Община Бургас визия за преустройството на пространството около..
„По данни на НСИ, броят на посещенията на чуждестранни туристи в музеи през 2023 г. са 988 хил., което е увеличение с 56,4% спрямо 2022 г.“, съобщи..