Отново говорим за петролопровода Бургас-Александруполис, но този път ще бъдем получаващата страна. Това означава, че ще правим нефтопровод за нефтената рафинерия в Бургас. Фокусът върху този проект ще бъде изключително икономически, предвид ситуацията в момента. Като всеки един енергиен проект и този крие рискове. Така коментира за БНР Бургас идеята за възраждането на този проект общинският съветник Даниела Божинова:
„Ще бъдем получаващата страна, а не транзитиращата, доколкото разбирам. И то за кого получаваме, за „Лукойл“. Не знам петролната ни индустрия какви други консуматори има, производството е основно „Лукойл“. Това е всъщност, което ме притеснява.
Това е и въпрос на начин на изграждане, ако се стигне въобще до него. Предишният проект имаше доста големи екологични рискове. Този проект може да бъде измислен с минимални рискове.
По-скоро фокусът ще бъде върху икономическата страна, но само ако не застрашава екологично нищо и в Гърция, и в България.
Като популяризатор на идеята за пряко вземане на решения по важните въпроси на политиката - местната и националната, ми е много близка темата за местните референдуми, те бяха три. Имаше през февруари 2008 година в Бургас, след това и двата в Поморие и Созопол. Главното притеснение беше точно за екологичния риск и Черно море, както и за туристическия бранш.
Предвид обратната посока на движение на петрола, Бургас ще бъде крайната точка на тръбата.
Въпреки това един енергиен проект си остава рисков. Затова съм затруднена за видя кой друг ще обслужва освен „Лукойл“
Доставката на петрол и продуктите, които се произвеждат от него са и въпрос на национална сигурност. Вероятно затова президентът се занимава с това, винаги българските президенти се занимават с енергийните проекти и с Бургас-Александруполис или с Александруполис-Бургас.
Опасенията са, че като се използват държавни пари, държавата не си право добре сметката, каза още Даниела Божинова, доктор по политически науки и правозащитник. Тя посочи пример и с предходния проект, където дружеството „Проектна компания нефтопровод Бургас – Александруполис БГ“ ЕАД продължи да съществува и да трупа разходи през годините, включително и за заплати.
Компанията бе обявена в ликвидация едва през 2020 година.
Транспортни фирми от Бургас са готови да подкрепят протестни действия на колегите си в страната срещу увеличението на винетните и тол такси. Според решението тол таксите ще поскъпнат общо с 20% през годината, а винетките ще се повишат с 10 на сто от 1 април. Румен Христов е собственик на транспортна компания за автобусни превози с над 200..
Община Бургас ще прехвърли безвъзмездно на държавата правото на собственост върху имоти, които са в индустриален парк Равнец. През 2018 год. те бяха предоставени на администрацията от Министерския съвет, заради инвеститорски интерес, който не се осъществи, защото последваха жалби в съда. По време на дебатите в постоянната комисия..
С финансова мярка от нов тип – общините и бизнесът ще могат да изграждат на покривите на предприятия и обществени сгради фотоволтаични и инсталации за съхранение на енергията. Така ще се намаляват разходи за ток, а парите ще се насочват към финансиране на услуги и повишаване на конкурентоспособността. Меморандумът за изпълнение на схемата беше подписан..
Министърът на земеделието и храните д-р Георги Тахов представи пред членовете на Българската аграрна камара и Българската агрохранителна камара проекта на Закона за веригата на доставки на земеделски продукти и храни. Целта е да няма неравнопоставеност на търговията с храни, каза Илия Проданов, съпредседател на Българската аграрна камара. Той..
Министерството на туризма започна международна рекламна кампания за популяризиране на България като дестинация за конгресен, кулинарен и винен туризъм. Тя ще се излъчва по каналите National Geographic и 24 Kitchen в девет държави и ще продължи до края на април. Предвижда се излъчването на 2430 рекламни спота на девет пазара в Европа. National..
Представителите на транспортния бранш в България обявяват национална протестна готовност. Недоволството им е заради планираното увеличение на тол таксите, което определят като "несправедлива и необоснована мярка". Представителите на бранша се мотивират с това, че тол системата не работи, със зле поддържана и липсваща инфраструктура, неефективна..
Странджа планина е известна с природата, историята и с дозата мистицизъм. Също така е популярна със своето духовно наследство, включващо множество параклиси и свети места. Проблем за туристите, обаче, са труднодостъпните локации. Нов кръгов маршрут е изграден около град Малко Търново, съобщиха от туристическото дружество „Насам-натам“. Той..
Министърът на земеделието и храните д-р Георги Тахов представи пред членовете на Българската аграрна камара и Българската агрохранителна камара..
Транспортни фирми от Бургас са готови да подкрепят протестни действия на колегите си в страната срещу увеличението на винетните и тол такси. Според..
С финансова мярка от нов тип – общините и бизнесът ще могат да изграждат на покривите на предприятия и обществени сгради фотоволтаични и инсталации за..