С промени в наредбата за опазване на обществения ред се регламентират правилата за движение на електрическите превозни средства на територията на Бургас. Сред забраните е електрически тротинетки и скутери да се карат по главните улици „Александровска“ и „Богориди“, както и другите пешеходни зони. За тези и други нарушения водачите вече ще могат да се санкционират и от общински служители. Предлаганите глоби са до 50 лв.
„Всички сме свидетели какво е движението по главните пешеходни улици на Бургас. Не рядко се е стигало до инциденти, лично аз съм бил свидетел на такива. Това гражданско недоволство наложи предложената от нас промяна. Всъщност, ние с нея, не забраняваме движението на такива превозни средства, защото то така или иначе е забранено със закон. Ние даваме възможност на общинските служители, определени със заповед на кмета, да извършват контрол на това движение и да могат да налагат административни наказания“
По главните улици „Александровска“ и „Богориди“ и другите пешеходни зони ел. тротинетки нямат право да се движат. А изграждането на велоалеи там, според Дракалиев, е невъзможно и ненужно.
„Те са изцяло пешеходни. В самия закон пише, че когато зоната е изцяло пешеходна е забрането за достъп на подобни средства. Няма как при този вид настилка с декоративни плочки и от двете страни разположени търговски обекти и заведения да се поставят велоалеи. И не е и необходимо, все пак законът дава право ползващите ел. скутери да се движат по пътната мрежа, ака че вместо да се движат по „Александровска“ могат да се предвижват по „Христо Ботев“ и „Стефан Стамболов“
Вносителите докладната записка посочват, че причината за промените са масовото навлизане на електрически превозни средства и риска от произшествия с тях поради липсата на актуална нормативна регламентация за движението им.
Хора с ел. тротинетки в Бургас недоумяват от къде и как да се предвижат безопасно от комплексите към центъра. Много от тях ползват алтернативното превозно средство, за да стигнат до работа. По думите им, ако се движат по пътното платно, както регламентира закона, е рисковано и опасно.
„От една страна шофьорите се дразнят, когато сме на улицата, от друга страна е опасно и рисковано, особено по по-оживените булеварди, където се движат и автобуси. От друга страна самите тротоари също са забранени за тротинетки“, казва журналистът Елена Димитрова.
Тя е категорична, че водачите на електрически превозни средства не са равностойни участници в движението.
„Тротинетките никъде не ги искат – нито на пешеходните зони, нито по булевардите", посочва Димитрова.
Нейното предложение е да се изградят велоалеи по големите натоварени булеварди в Бургас, без по тях да минават автомобили, а където не е възможно, да се обособят по тротоарите.
„Електрическите тротинетки са екологични, но без необходимата инфраструктура те стават неизползваеми в градска среда и се обезсмисля основната им цел - да заменят личния автомобил и автобуса“, допълва още Димитрова.
Не общинска наредба, а по-засилен контрол ще реши проблема с карането на тротинетки по пешеходните зони. Това мнение изрази пред БНР-Бургас депутатът Андрей Рунчев. Законът ясно е забранил управлението им сред пешеходците и е нужно и полицията да контролира процесът, посочи той: „По-скоро проблемът е по двете главни пешеходни улици – „Александровска“ и „Богориди“. Аз смятам, че в Приморския парк, особено в този есенно-зимен период, няма чак толкова водачи. Всеки един, ако е съвестен водач на превозно средство, предпоставките за произшествие ще бъдат занижени“, поясни депутатът. Особено по ул. „Александровска“ се наблюдава как се спускат с висока скорост хора на колело или тротинетка, посочи Андрей Рунчев.
Експерти по пътна безопасност смятат, че е крайно време велоалеите от тротоарите да се прехвърлят на пътното платно. Така ще се увеличи сигурността на водачите на ел. тротинетки и велосипеди и ще се намалят конфликтните ситуации, които сега съществуват между различните участници в движението.
„Вече има оплаквания от доста хора, които са имали инциденти, както с тротинетки, така и с велосипеди, точно поради тази причина, че на тротоарите е създадена такава възможност за предвижване на тези пътни превозни средства. Мисля, че е крайно време да се използва нуждата от този вид предвижване и тези велоаели, които в момента са на тротоарите да се прехвърлят на пътното платно“, посочва Михаил Попов от Института по пътна безопасност.
Според Попов при добро желание на общината и общинските съветници това може да се случи. Що се отнася до предложената възможност санкции да могат да налагат и от страна на общината, той коментира:
„Не трябва да се прекалява. Първо трябва да се започне от създаването на необходимите условия и оттам нататък да се мине към много по-сериозен контрол. Но дори и да вървят успоредно нещата – и от полицията, и от общината, ще е даже още по-добре“
Предстои наредбата да се гласува от общинския съвет.
Повече чуйте в звуковите файлове:
Затваря се за движение част от ул. "Одрин" в участъка от кръгово кръстовище „Трапезица“ до ул. „Марица“, съобщават от общината. От 9 часа днес до 18 часа на 23 ноември се въвежда временна организация, поради извършване на реконструкция на ВиК мрежа на улицата. Ограничението няма да важи за превозни средства, които обслужват прилежащите сгради и..
Сливенският митрополит Арсений освети обновения църковен храм „Св. Архангел Михаил“ в ямболското село Гълъбинци. В Деня на християнското семейство дядо владика кръсти 40 жители на селото на възраст от една до 73 години. В близо 120 годишният храм бяха кръстени 17 деца и 23 ма възрастни. За днешния празник сливенският митрополит Арсений каза:..
Авариен ремонт ще започне на рушащия се мост, който свързва Черноморец с главния път Бургас-Созопол. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова, след инспекция на мостовото съоръжение. При облекчени процедури по Закона за обществените поръчки се очаква ремонтните дейности да стартират в началото на следващата..
Първото рали „Созопол“ събира любители на адреналина и високите скорости от цялата страна на 23 ноември, събота. Участниците ще бъдат мъже и жени, които ще са разделени в две категории – професионалисти и аматьори. Това обясни за БНР Бургас Кремена Митева, един от организаторите. До момента в състезанието, което ще се проведе на..
Въпросът за провеждането на местния референдум относно каменната кариера в Каблешково ще се решава от бургаския административен съд. Причината е становище на областния управител, с което се оспорва легитимността на проведената процедура. Жители на Каблешково: Готови сме да браним града, няма да допуснем взривове до къщите си Мотивите за..
Пътноподдържащите фирми в Ямболска област са в готовност за реакция при усложнена зимна обстановка, стана ясно на днешното заседание на областния щаб за защита при бедствия. Техниката е в готовност за разчистване на републиканската пътна мрежа на територията на Ямболска област, осигурени са и достатъчно количества инертни материали, увери директорът..
Затварят за движение на превозни средства улица „Княз Александър Батенберг“, в участъка от ул. „6-ти септември“ до ул. „Морска“ в събота /23 ноември/. Ограничението ще бъде в сила от 9 до 20 часа. Причината са снимките на пълнометражния игрален филм „Жени извън употреба“. За целта от Община Бургас призовават водачите на автомобили да освободят зоната за..
"На Ахелой е извършен ремонтът изцяло, без пречиствателна станция. Нужни са около 18 млн. лв. В Порой довършваме ремонта на кулата до края на годината...
"Последно платих 400 лева като в същата компания след две седмици беше 700 и продължава нагоре и продължава всеки ден да се вдигат. И когато отиде..
Близо 300 таксиметрови автомобила се събраха на мирен протест на площад „Хаджи Димитър“ в Сливен тази сутрин срещу драстичното нарастване на цените на..