С промени в наредбата за опазване на обществения ред се регламентират правилата за движение на електрическите превозни средства на територията на Бургас. Сред забраните е електрически тротинетки и скутери да се карат по главните улици „Александровска“ и „Богориди“, както и другите пешеходни зони. За тези и други нарушения водачите вече ще могат да се санкционират и от общински служители. Предлаганите глоби са до 50 лв.
„Всички сме свидетели какво е движението по главните пешеходни улици на Бургас. Не рядко се е стигало до инциденти, лично аз съм бил свидетел на такива. Това гражданско недоволство наложи предложената от нас промяна. Всъщност, ние с нея, не забраняваме движението на такива превозни средства, защото то така или иначе е забранено със закон. Ние даваме възможност на общинските служители, определени със заповед на кмета, да извършват контрол на това движение и да могат да налагат административни наказания“
По главните улици „Александровска“ и „Богориди“ и другите пешеходни зони ел. тротинетки нямат право да се движат. А изграждането на велоалеи там, според Дракалиев, е невъзможно и ненужно.
„Те са изцяло пешеходни. В самия закон пише, че когато зоната е изцяло пешеходна е забрането за достъп на подобни средства. Няма как при този вид настилка с декоративни плочки и от двете страни разположени търговски обекти и заведения да се поставят велоалеи. И не е и необходимо, все пак законът дава право ползващите ел. скутери да се движат по пътната мрежа, ака че вместо да се движат по „Александровска“ могат да се предвижват по „Христо Ботев“ и „Стефан Стамболов“
Вносителите докладната записка посочват, че причината за промените са масовото навлизане на електрически превозни средства и риска от произшествия с тях поради липсата на актуална нормативна регламентация за движението им.
Хора с ел. тротинетки в Бургас недоумяват от къде и как да се предвижат безопасно от комплексите към центъра. Много от тях ползват алтернативното превозно средство, за да стигнат до работа. По думите им, ако се движат по пътното платно, както регламентира закона, е рисковано и опасно.
„От една страна шофьорите се дразнят, когато сме на улицата, от друга страна е опасно и рисковано, особено по по-оживените булеварди, където се движат и автобуси. От друга страна самите тротоари също са забранени за тротинетки“, казва журналистът Елена Димитрова.
Тя е категорична, че водачите на електрически превозни средства не са равностойни участници в движението.
„Тротинетките никъде не ги искат – нито на пешеходните зони, нито по булевардите", посочва Димитрова.
Нейното предложение е да се изградят велоалеи по големите натоварени булеварди в Бургас, без по тях да минават автомобили, а където не е възможно, да се обособят по тротоарите.
„Електрическите тротинетки са екологични, но без необходимата инфраструктура те стават неизползваеми в градска среда и се обезсмисля основната им цел - да заменят личния автомобил и автобуса“, допълва още Димитрова.
Не общинска наредба, а по-засилен контрол ще реши проблема с карането на тротинетки по пешеходните зони. Това мнение изрази пред БНР-Бургас депутатът Андрей Рунчев. Законът ясно е забранил управлението им сред пешеходците и е нужно и полицията да контролира процесът, посочи той: „По-скоро проблемът е по двете главни пешеходни улици – „Александровска“ и „Богориди“. Аз смятам, че в Приморския парк, особено в този есенно-зимен период, няма чак толкова водачи. Всеки един, ако е съвестен водач на превозно средство, предпоставките за произшествие ще бъдат занижени“, поясни депутатът. Особено по ул. „Александровска“ се наблюдава как се спускат с висока скорост хора на колело или тротинетка, посочи Андрей Рунчев.
Експерти по пътна безопасност смятат, че е крайно време велоалеите от тротоарите да се прехвърлят на пътното платно. Така ще се увеличи сигурността на водачите на ел. тротинетки и велосипеди и ще се намалят конфликтните ситуации, които сега съществуват между различните участници в движението.
„Вече има оплаквания от доста хора, които са имали инциденти, както с тротинетки, така и с велосипеди, точно поради тази причина, че на тротоарите е създадена такава възможност за предвижване на тези пътни превозни средства. Мисля, че е крайно време да се използва нуждата от този вид предвижване и тези велоаели, които в момента са на тротоарите да се прехвърлят на пътното платно“, посочва Михаил Попов от Института по пътна безопасност.
Според Попов при добро желание на общината и общинските съветници това може да се случи. Що се отнася до предложената възможност санкции да могат да налагат и от страна на общината, той коментира:
„Не трябва да се прекалява. Първо трябва да се започне от създаването на необходимите условия и оттам нататък да се мине към много по-сериозен контрол. Но дори и да вървят успоредно нещата – и от полицията, и от общината, ще е даже още по-добре“
Предстои наредбата да се гласува от общинския съвет.
Повече чуйте в звуковите файлове:
Идеята за разкриване на хранителни магазини в пощенските станции е все по-обсъждана, мненията са противоречиви, а разискванията по темата вече водят до спорове сред жителите на малките населени места. Не по-различна е ситуацията и в Ямболско, където жители на няколко села коментираха пред репортер на БНР пощенските клонове да станат хранителни..
Районната прокуратура в Бургас разпореди проверка на търговски обекти, предлагащи автомати за печалба на играчки срещу пари, след публикации в медиите, определящи дейността като „хазарт за деца“. Проверката се извършва съвместно с ОД на МВР в Бургас и обхваща собствеността на обектите, издадените разрешителни и цялостната документация. Ще бъдат..
Дълготрайните материални активи за опазване на околната среда в област Бургас възлизат на 1 059.6 млн. лв. към края на 2023 г., което е с над 200 млн. лв. по-малко спрямо предходната година. Данните са на Териториално статистическо бюро – Югоизток. През 2023 г. в областта са образувани 218 хил. тона битови отпадъци — увеличение с 6.1% в..
Поради сериозна авария по деривация "Ясна Поляна" днес са възможни аномалии и спиране на водоподаването по системата до отстраняването й, съобщават от ВиК Бургас. Наложилите се ремонтни дейности ще засегнат Резово, Синеморец, Варвара, Бродилово, Писменово, Фазаново, Велика, къмпингите Оазис, Арапя, Юг и Делфин и м. Иванови колиби . В село..
В Ямбол днес ще се проведе трудова борса за младежи от петте общини на областта. Трудовата борса е насочена към безработни млади хора до 29 години, а очакванията са да присъстват около десет фирми-работодатели . Целта е и да обхванати повече безработни по проекта „Младежка заетост+“, които да се включват в различни обучения обясни директорът на..
Фотоизложба по централната бургаска улица „Александровска“ разказва за слънчевите деца част от проекта „ДаунТаун“, който се осъществя вече няколко години в кв. Ветрен. Инициативата е по повод днешния 21 март, когато се отбелязва международния ден на хората със синдром на Даун. Датата не е избрана случайно, тя е символ на характера..
Община Несебър стартира разделно събиране на излязло от употреба електрическо и електронно оборудване (ИУЕЕО) от адреси на граждани и гости на общината, съгласно сключен договор с дружество за третиране на отпадъци. По заявки на граждани на безплатен национален телефон 0800 14 100 мобилен екип ще събира непотребните електроотпадъци от 08:30 ч. до..
Поради сериозна авария по деривация "Ясна Поляна" днес са възможни аномалии и спиране на водоподаването по системата до отстраняването й, съобщават от..
Протестна акция пред сградата на Народното събрание под надслов „Искаме видимо увеличение на заплатите с Бюджет 2025“ организират днес..
За борба с градушките на територията на областите Ямбол и Бургас ще бъдат изградени 70 площадки с наземни генератори със сребърен йодид. Земеделското..