Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Михаил Попов: Сигналите в ИПБ са най-често за лоша пътна инфраструктура и проблеми с пешеходното придвижване


Преди седмица Община Карнобат забрани електрическите тротинетки в пешеходните зони и парка в града. Ограничението включва и придвижването със скутери и мотопеди.


В Бургас все по-често хора предпочитат движението именно с такива средства и на подобни места, защото се придвижват много бързо. За пешеходците обаче е все по-трудно пресичането, особено в центъра на града на основни булеварди, където няма светофари.  Как се стигна дотук  коментира за БНР Бургас експертът Михаил Попов, от Института за пътна безопасност (ИПБ):

„Не знам защо една Община ще пуска допълнителна заповед след като в Закона за движение по пътищата си пише точно и ясно си ги пише тези неща. Превозните средства каквито се водят според закона тротинетките - индивидуално електрическо превозно средство, на тях им е забранено да се движат в пешеходните зони.  Затова казвам, че в Закона за движение по пътищата си ги пише всички тези ограничения и правила, не виждам смисъл Общините да правят нещо допълнително, а просто трябва да осъществят контрол. 

Защо за пешеходците е проблемно пресичането в града и се заличават пешеходни пътеки?

Много отдавна казвам, че това няма да доведе до нищо добро. Самата Наредба за планиране и проектиране на нови комуникационно-транспортните системи в урбанизираните територии е записано точно и ясно, в чл.3 - в едно населено място движението приоритетно трябва да е организирано първо в полза на пешеходците, след това за обществения транспорт, велосипедното движение, едва след това на леките и товарни автомобили. 
Не знам защо се премахват и пешеходни пътеки в централната част на града, където особено там пешеходците трябва да са с предимство, да не говорим, че навсякъде трябва да са предимство. В Бургас обаче гледаме да вкарваме в града все повече автомобили.  След като самата Община заявява, че иска да има малко автомобили, въвежда и Синя или Зелена зона,  в същото време действията ѝ показва точно обратното. 
За какво сигнализират хората най-често в Института за пътна безопасност?

На национално ниво Институтът за пътна безопасност получава сигнали за лоша пътна инфраструктура. Тук на местно ниво сигналите са най-често за пешеходното придвижване, с достъпността.

С институциите през последните години се изгуби обратната връзка с нас.

В момента няма никаква обратна връзка към нас - организациите, които се занимаваме с безопасността на движението. Институциите го приемат това като някакво задължение, което не е приятно за тях. Правят някакви акции, които имат само някакъв моментен резултат и после всичко си тръгва по стария начин.  

Преди време не случайно пуснахме една обява, че си търсим Правителство, което иска да изпълни плана на ИПБ за подобряване а пътната безопасност.

От нас тръгна и инициативата за създаването на Държавна агенция за пътна безопасност. На този принцип действат и всички останали държави, които са по-напред от нас в пътната безопасност Има една агенция, която носи цялата отговорност за пътната безопасност и тази агенция контролира всички институции, които имат някакви отговорности по отношение на тази пътна безопасност. Правителството тогава откликна на тази наша идея, създаде се тази агенция, но лошото е, че тя започна да работи като една неправителствена организация, без да осъществява контрол а службите и министерствата, без да налага някакви указания, а хората започнаха да искат тази Държавна агенция да бъде закрита.  

По-добре е тази държавна агенция да заработи, отколкото а се закрие, защото това само може да е в полза за пътната безопасност в България.
Едно от нещата, което предложихме на агенцията е да се обследват всички пътища и да се набележат всички черни точки.“, коментира още Михаил Попов. 
Във връзка със слушателски сигнал за все по-трудно пресичане  в централната част на града, в участъка по улица „Генерал Гурко“ от подземната улица до ул.„Цар Симеон I“ заради единствената, но премахната вече пешеходна пътека, от Общината отговориха писмено така:

„Пешеходната пътека в района на ул. „Гурко“ и ул. „Цар Симеон“ бе премахната преди повече от година, с решение на Комисията по безопасност и с цел по-голяма сигурност при пресичане на живущите и пешеходците в района, след регистрирането на редица инциденти. Наблизо се намира светофар, регулиращ най-безопасно движението на автомобили и пешеходци в този участък.“ 
А БНР Бургас продължава да следи темата. 


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Туристическият информационен център в Несебър ще бъде преместен

Община Несебър изпълнява мисията си да осигури политическа, стратегическа, финансова и иновативна административна среда за утвърждаване на културната идентичност и осъществяване на устойчиво опазване и управление на културното наследство на територията на общината - изключителната световна стойност на Старинен град Несебър. Това стана ясно по време на..

публикувано на 25.11.24 в 17:27

Продължава ремонтът на улици в централната част на Бургас

Община Бургас продължава да ремонтира улиците в централната градска част. Вече е осигурено финансиране за пълната рехабилитация на още три. Това са „Дебелт“, „Оборище“ и „Асен Златаров“. Процедурите по обявените обществени поръчки приключиха и предстои сключването на договор за същинския ремонт. Работата ще започне през следващата година. Ще..

публикувано на 25.11.24 в 16:57

Проучиха местообитанията на защитени видове птици в Сакар

Проучване на местообитанията на защитени видове птици в района на Сакар планина, извършиха горски експерти и орнитолози. Има добри условия за гнездене на защитени видове птици, показа теренно посещение на горски експерти и орнитолози на територията на Сакар планина. По време на посещението, специалистите обходиха горски дъбови насаждения в землището..

публикувано на 25.11.24 в 16:26

Международна младежка конференция в Бургас казва "НЕ" на ксенофобията и антисемитизма

Темата за антисемитизма, ксенофобията, езика на омразата и начините, по които трябва да се води борба с тях ще събере в Бургас младежи от България и Италия, представители на институции, дипломатически мисии и граждански организации.  На 25 и 26 ноември 2024 г. в Експозиционен център „Флора” ще се проведе Международна конференция „Младежи за..

обновено на 25.11.24 в 09:52

Планова техническа профилактика на предавател

Прекъсвания на ефирния сигнал на БНР Бургас са възможни днес за района на Елхово. Причината е редовната годишна профилактика на предавателя на честота 106 MHz.  Програмата на общественото радио няма да може да се слуша ефирно във времето от 9 до 17 часа.  Това може да стане през интернет сайта binar.bg.

публикувано на 25.11.24 в 07:48

Социалната градина за възрастни с деменция "Грижовник 2" работи при пълен капацитет

Социалната градина за възрастни хора с деменция „Грижовник 2“ осигурява грижи на специалисти за още 10 бургазлии с това заболяване. Тя се намира в комплекс "Братя Миладинови" зад бл. 117 от август тази година. Наричат я "Горския грижовник", защото самата сграда е дървена и прилича на горска къщичка. Интериорът вътре е по същия начин с камина, с..

публикувано на 24.11.24 в 17:30

Сдружение "Усмивка" провежда благотворителна кампания в подкрепа на 700 възрастни хора в Бургаско

Сдружение "Усмивка" провежда Благотворителна Коледна кампания в подкрепа на близо 700 възрастни хора в Бургас. Всеки, който желае да помогне може да се включи като дари пакетирани продукти, топли дрехи или да направи парично дарение. Кампанията е под надслов  „ Доброто продължава  –  Да дарим УсмиВка на възрастните хора  в Бургас “, каза..

публикувано на 24.11.24 в 16:00