Екипът на служебния министър на туризма започна законодателна инициатива, с цел регламентиране на превоза на малки туристически групи в превозни средства тип 8+1 и изсветляване на този сив сектор. Проблемът година наред остава нерешен.През последните два месеца са били проведени четири работни срещи – една на ниво министри и три – на ниво заместник-министри и експерти, в тясно сътрудничество между министерствата на туризма и на транспорта, информационните технологии и съобщенията-
Министерството на туризма смята, че е назрял моментът за законодателни промени, тъй като пътуването в малки групи и на индивидуални туристи с автобуси е напълно нерелевантно и неприложимо. Освен всичко останало, е и напълно неекологично и оставя голям въглероден отпечатък, което също е фактор, на който съвременният турист обръща внимание при избора на дестинация, съобщават от ведомството.
Сред обсъжданите идеи са въвеждането на задължителна застраховка на пътниците, гаранции чрез наличието на набор от задължителни документи, че шофьорът извършва именно превоз на организирана туристическа група, въвеждането на допълнителен изпит по подобие на тези за таксиметрови водачи, наличие на договор с туроператор и др.
За допълните изпити министър Стела Балтова обясни:
Тези автомобили ще трябва да бъдат управлявани не от водачи, каквато съм аз, с такава категория, а от водачи, които да бъдат на друго ниво, защото те все пак превозват пътници. Трябва да бъдат въведени допълнителни изисквания.
Ние само започнахме инициативата, решенията са в министерството на транспорта,подчерта тя.
ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ ФАЙЛ:Добромир Симов, регионален координатор за Бургас на Сдружение"Случаен превоз", коментира новите предложения. Според него реакцията е закъсняла.
Нямаме нищо против да се криминализира дейността на хората, които я извършват нерегламентирано, заяви той.
Ние предложихме фирми, които имаме лиценз за превоз на пътници, да имаме право да извършваме и такъв превоз/ 8+1/. В момента трябва да го правим само с автобуси. Ковид ситуацията в момента наложи пътуванията на по-малки групи и отделни семейства. Представете си как на летището едно четиричленно семейство го чака осемнайсетместен автобус, поясни Симов и добави за изпитите:
Добромир Симов заяви, че винаги са контактували с институциите, за да се решат проблемите и са готови да продължат да отстояват правата си.
Шофьорите, които имат право да управляват такъв тип превозно средство според нашия закон са с категория В. За да получиш категория В държавата е измислила курсове и изпити, на които трябнва да се явиш и да я получиш. След като имаш категория, която ти позволява да караш средство 8+1 месат, не виждам смесъл да се правят допълнителни изпити.
Нашата идея е следната- нека транспортните средства бъдат на фирма, която е лицензиран превозвач, нека шофьорите, всичките, да бъдат на трудов договор. Да се покаже реално, че това е търговска дейност. Това нещо ние можем да го докажем, ние работим по договори с туроператорите. Те ни плащат, ние пари от пътниците не вземаме.
ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ ФАЙЛУвеличение на синята и зелената зона и нов тип пакети за платено паркиране предлага община Бургас. Промените са публикувани за обществено обсъждане. Всеки, който желае, може да направи предложение. Причините, с които се мотивират измененията на и нфраструктурни и екологични. В проекта се акцентира на това, че нуждата от паркоместа..
Oт месец март тази година в община Котел ще посрещат испански туристи. Котел и Жеравна са включени в програмите на един от най-големите испански туроператори – „Mapa Tours“. Той е част от бранд, който е един от най-силните на латиноамериканския пазар. Партньор за осъществяването на идеята е Асоциация „Рафаел-инфо, култура и туризъм“...
Двойно ще се увеличи бюджетът за развитие на малките населени места по подхода „Водено от общностите местно развитие“. Това каза заместник-министърът на земеделието и храните д-р Лозана Василева по време на работна среща в ресорното министерство. Общият бюджет по подхода е близо 740 млн. лева. За общини с население по-малко от 15 хил. жители,..
Вратата е отворена за еврото от 1 януари 2026 година. Това е изводът на Института за пазарна икономика след вчерашните данни за инфлацията през декември, разпространени от Евростат. Новосформираното правителство също изведе членството в еврозоната като водещ приоритет за управлението си. Към декември 2024 г. средногодишната инфлация в България е 2,6%,..
България е получила 32 милиарда лева от европейските фондове за периода на членството на страната ни в Европейския съюз. Това показват данните от анализ на Института за пазарна икономика, според който най-много са парите за инфраструктура. От 2007 г. насам, всеки регион на страната е харчил най-много европейски средства за изпълнението на големи..
Годишната инфлация в еврозоната се ускорява през декември 2024 г. до 2,4% спрямо 2,2% месец по-рано, показват данните на Евростат. В целия Европейския съюз индексът се покачва до 2,7% от 2,5% през ноември. Данните са изключително важни, тъй като върху тях се базират оценките за готовността на България за присъединяване към еврозоната. Според..
Инвестиционните намерения на „САРИЕЛ“ АД върху терена на бившия Колодрум в Бургас бяха представени на с реща на инвеститора Димитър Колев, общински съветници, представители на спрортни клубове и граждани. Тя бе организирана от председателя на общинския съвет Михаил Хаджиянев. Проектът и историята на терена представи арх. Димитър Георгиев,..
Увеличение на синята и зелената зона и нов тип пакети за платено паркиране предлага община Бургас. Промените са публикувани за обществено..