Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Предложения за регламентиране на превоза на малки туристически групи

Екипът на служебния министър на туризма започна  законодателна инициатива, с цел регламентиране на превоза на малки туристически групи в превозни средства тип 8+1 и изсветляване на този сив сектор. Проблемът година наред остава нерешен.През последните два месеца са били проведени четири работни срещи – една на ниво министри и три – на ниво заместник-министри и експерти, в тясно сътрудничество между министерствата на туризма и на транспорта, информационните технологии и съобщенията-

 Министерството на туризма смята, че е назрял моментът за законодателни промени, тъй като пътуването в малки групи и на индивидуални туристи с автобуси е напълно нерелевантно и неприложимо. Освен всичко останало, е и напълно неекологично и оставя голям въглероден отпечатък, което също е фактор, на който съвременният турист обръща внимание при избора на дестинация, съобщават от ведомството.

 Сред обсъжданите идеи са въвеждането на задължителна застраховка на пътниците, гаранции чрез наличието на набор от задължителни документи, че шофьорът извършва именно превоз на организирана туристическа група, въвеждането на допълнителен изпит по подобие на тези за таксиметрови водачи, наличие на договор с туроператор и др.

За допълните изпити министър Стела Балтова обясни:

Тези автомобили ще трябва да бъдат управлявани не от водачи, каквато съм аз, с такава категория, а от водачи, които да бъдат на друго ниво, защото те все пак превозват пътници. Трябва да бъдат въведени допълнителни изисквания.

 Ние само започнахме инициативата, решенията са в министерството на транспорта,подчерта тя.

ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ  ФАЙЛ:


Добромир Симов, регионален координатор за Бургас на Сдружение"Случаен превоз", коментира новите предложения. Според него реакцията е закъсняла.

Нямаме нищо против да се криминализира дейността на хората, които я извършват нерегламентирано, заяви той.

Ние предложихме фирми, които имаме лиценз за превоз на пътници, да имаме право да извършваме и такъв превоз/ 8+1/. В момента трябва да го правим само с  автобуси. Ковид ситуацията в момента наложи пътуванията на по-малки групи и отделни семейства. Представете си как на летището  едно четиричленно семейство го чака осемнайсетместен автобус, поясни Симов и добави за изпитите:

Добромир Симов заяви, че винаги са контактували с институциите, за да се решат проблемите и са готови да продължат да отстояват правата си.

Шофьорите, които имат право да управляват такъв тип превозно средство според нашия закон  са с категория В. За да получиш категория В държавата е измислила курсове и изпити, на които трябнва да се явиш и да я получиш. След като имаш категория, която ти позволява да караш средство 8+1 месат, не виждам смесъл да се правят допълнителни изпити.

Нашата идея е следната- нека транспортните средства бъдат на фирма, която е лицензиран превозвач, нека шофьорите, всичките, да  бъдат на трудов договор. Да се покаже реално, че това е търговска дейност. Това нещо ние можем да го докажем, ние работим по договори с туроператорите. Те ни плащат, ние пари от пътниците не вземаме.

ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ ФАЙЛ





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

За "Син флаг" се борят 30 български плажа, предимно от Южното Черноморие

Наградата „Син флаг” е най-утвърденият еко-етикет и стандарт в туризма с 38-годишна история, с който са удостоени отлични световни плажове, яхтени пристанища и туристически плавателни съдове, сред които и тези на изявени български курорти. Благодарение на Българско Движение „Син флаг” сини флагове се веят по българските плажове от 1995 година. През..

публикувано на 27.02.25 в 15:08

Приемаме в България еврото и какво...? БНБ с отговорите на десетки важни въпроси

Българската народна банка (БНБ) отговори на десетки въпроси, свързани с еврото, превалутирането на лева и функциите на централната банка след влизането в еврозоната. БНБ подчерта, че официалният валутен курс на лева към еврото е неотменимо фиксираният валутен курс от 1,95583 лв. за 1 евро . С оглед на това, превалутирането от левове в..

публикувано на 25.02.25 в 19:00

Среща с работодатели в сферата на туризма организира бюрото по труда в Бургас

Дирекция „Бюро по труда“ – Бургас организира "Среща с работодатели" в сферата на туризма, хотелиерството и ресторантьорството. Трудовата борса ще се проведе на 12 март 2025 г. от 10:00 часа в сградата на ДНА в град Бургас, ул. „Христо Ботев“ № 48. Събитието ще предостави възможност за запознаване с дейността на водещи компании в бранша,..

публикувано на 25.02.25 в 16:00

Община Бургас иска от държавата терен за буферен паркинг в промишлена зона „Север"

Община Бургас ще поиска от държавата терен в промишлена зона „Север“, за да изгради буферен паркинг за тежкотоварни автомобили. Промишлената зона е изключително развита, там има много складове и бази на фирми и предприятия, но липсват обособени зони за престой на тежкотоварните автомобили. Затова Община Бургас търси..

публикувано на 25.02.25 в 13:08

Морски общини се включиха в туристическите изложения в Букурещ и Будапеща

България се представи в международните изложения   TTR в Букурещ и Travel+ 2025 в Будапеща, които са сред най-важните туристически събития в региона и събират новите предложения от туристически агенции, туроператори, хотели, курорти и доставчици на  услуги. Изложението TTR  в Румъния  се организира за 51-ви път. България  участва в..

публикувано на 25.02.25 в 12:04
Васил Атанасов, директор на Летище Бургас

Три самолета на българска авиокомпания ще летят от Бургас

През март тази година предстои ремонт на настилката на пистата на летището в Бургас. Това няма да се отрази на трафика, посочи директорът на аеропорта Васил Атанасов. Припомняме, че цялостен ремонт на пистата ще бъде направен през зимния сезон на тази и началото на следващата година: „Този цялостен ремонт е нужен, защото може би..

публикувано на 25.02.25 в 10:30

Призив за нов бойкот - на търговските вериги и на банките

Нов бойкот на търговските вериги, който този път да обхване и банките, предвиждат на 27 февруари организаторите, които вече два пъти изразиха недоволството си срещу високите цени на хранителните стоки. Те призоваха този четвъртък, освен да бойкотират хипермаркетите, хората да не плащат с банкови карти. Този път, освен големите хранителни магазини,..

публикувано на 24.02.25 в 14:30