Местата за настаняване са силно ограничени и не е уместно да тръгвате без предварителна резервация за Южното Черноморие. За това предупреждават от Българската регионална туристическа камара. Оттам припомниха, че миналата година по-голяма част от хотелиерите в Слънчев бряг оставиха затворени своите обекти заради липсата на чуждестранни туристи, докато това лято курортът работи. Камарата отчита ефекта от рекламата на страната в чужбина:
"За красотата на българските планини, нежните слънчеви лъчи на Черноморието и гостоприемното българско сърце се излъчват предавания на територията на Руска Федерация, Украйна, Германия, Полша, Чехия дори и Турция и резултатът разбира се не закъсня."
Положителен ефект за туризма е оказало и отварянето на границите с Румъния и Чехия. Също така влизането в зелената зона на страната, изиграла роля за утвърждаване на интереса към България.
Относно ограничителните мерки за туристите от Великобритания, от БРТК са категорични:
"Свалянето на всякакви ограничения винаги ще е добре за туристическия бранш, но то не трябва да е на всяка цена. По -мъдър ход е сега да се запази ниският ръст на заболеваемост да се увеличи ваксинацията на населението, за да се избегнат нежелани локдауни. Най – добро решение е икономическият сектор да работи макар и на по – ниски нива. Свидетели сме какво се случва в съседна Гърция въпреки, че те така и не премахнаха ограниченията за влизане в страната."
Заслугата за добър сезон камарата счита, че се дължи на качественото обслужване на хотелиерите, високата отговорност на туроператорите и креативността на екскурзоводите.
„При нас е много активно от страна на български пазар, но също така имаме и от различни чуждестранни пазари индивидуални туристи. Проблемът на българския пазар е основно резервациите в последния момент. Разликата с миналата година е, че не е само уикенд туризъм при българите, а резервират между 5 и 14 дни. Късните резервации ни създават проблем с планирането на работни графици и организиране на работния процес. Към днешна дата ние сме минали 2019 година по процент заетост. Около 70% при нас са стари гости, както и нови-миналогодишни", споделя хотелиерът от Поморие Деляна Цонева.
Критерии за подбор на операции по две процедури в рамките на Приоритетна ос 4: „Подкрепа за производствени инвестиции в големи предприятия в регион Стара Загора“ и „Социално-икономическа трансформация на минни терени“ по Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027 са получили одобрение, съобщиха от Министерство на регионалното..
Транспортни фирми от Бургас са готови да подкрепят протестни действия на колегите си в страната срещу увеличението на винетните и тол такси. Според решението тол таксите ще поскъпнат общо с 20% през годината, а винетките ще се повишат с 10 на сто от 1 април. Румен Христов е собственик на транспортна компания за автобусни превози с над 200..
Община Бургас ще прехвърли безвъзмездно на държавата правото на собственост върху имоти, които са в индустриален парк Равнец. През 2018 год. те бяха предоставени на администрацията от Министерския съвет, заради инвеститорски интерес, който не се осъществи, защото последваха жалби в съда. По време на дебатите в постоянната комисия..
С финансова мярка от нов тип – общините и бизнесът ще могат да изграждат на покривите на предприятия и обществени сгради фотоволтаични и инсталации за съхранение на енергията. Така ще се намаляват разходи за ток, а парите ще се насочват към финансиране на услуги и повишаване на конкурентоспособността. Меморандумът за изпълнение на схемата беше подписан..
Министърът на земеделието и храните д-р Георги Тахов представи пред членовете на Българската аграрна камара и Българската агрохранителна камара проекта на Закона за веригата на доставки на земеделски продукти и храни. Целта е да няма неравнопоставеност на търговията с храни, каза Илия Проданов, съпредседател на Българската аграрна камара. Той..
Министерството на туризма започна международна рекламна кампания за популяризиране на България като дестинация за конгресен, кулинарен и винен туризъм. Тя ще се излъчва по каналите National Geographic и 24 Kitchen в девет държави и ще продължи до края на април. Предвижда се излъчването на 2430 рекламни спота на девет пазара в Европа. National..
Представителите на транспортния бранш в България обявяват национална протестна готовност. Недоволството им е заради планираното увеличение на тол таксите, което определят като "несправедлива и необоснована мярка". Представителите на бранша се мотивират с това, че тол системата не работи, със зле поддържана и липсваща инфраструктура, неефективна..
Транспортни фирми от Бургас са готови да подкрепят протестни действия на колегите си в страната срещу увеличението на винетните и тол такси. Според..
С финансова мярка от нов тип – общините и бизнесът ще могат да изграждат на покривите на предприятия и обществени сгради фотоволтаични и инсталации за..
Критерии за подбор на операции по две процедури в рамките на Приоритетна ос 4: „Подкрепа за производствени инвестиции в големи предприятия..