„Това са търговия на дребно, без търговия с автомобили и мотоциклети, сухопътен транспорт, пътнически въздушен транспорт, хотелиерство, дейност на ресторанти и заведения за бързо обслужване, питейни заведения, прожектиране на филми, туристическа агентска и операторска дейност, организиране на конгреси и търговски изложения, предучилищно образование, като тук се включва основно частен сектор - детските градини, артистична и творческа дейност, други дейности в областта на културата, спортни и други дейности, свързани с развлечения и отдих, поддържане на добро физическо състояние“. Това анонсира ресорният министър.
Общинският превозвач „Бургасбус“ е един от тези, които може да се възползват. При тях все още текат анализите дали ще могат да си позволят и да плащат и тези 40%, които реално са повече, защото включват осигуровките и данъци.
Мярката е неефективна и няма да кандидатствам, мои колеги също няма да се възползват, коментира бургаския ресторантьор Валентин Димитров:
„Ние трябва да имаме ресурс, с който да им платим на хората тия 40%, които са наш ангажимент. Ние няма как да се справим с това положение, при положение, че ние самите не работим. Затворени ресторанти, ударен е ключът и забрана за каквото и да е. Няма как да се справим 30 души с поръчки по телефон. Две, три, пет, петдесет поръчки да са на ден по телефона, те няма как да оправдаят консумацията на електроенергия, заплатите, осигуровките и т.н.“, коментира Димитров.
Строителни предприемачи, от средния ешелон, също нямат намерение да кандидатстват. А причината е същата - те не генерират достатъчно приходи, за да плащат своята част от възнагражденията.
Около 300 милиона лева са неразплатените задължения в строителния бранш в страната. Това сочат данните на строителната камара, каза предприемачът Николай Николов. Големите фирми работим засега, важно е да не спират плащанията по обществените поръчки, добави той.
„А ние, нашите служители и работници, сме си осигурили. И на този етап - плащаме си данъците. Ако няма спиране на плащанията - продължаваме. Не искаме, както се казва, подаяния от държавата. Ние искаме да си работим и да си плащаме данъците. И по тоя начин ще помогнем. За съжаление, обаче, средният ешелон pочти не работи. Нещо се е спрял, стъписал и това е много лошо"
Ако спрат обществените поръчки, това ще е фатално за следващата година, посочи Николай Николов.
От транспортния бранш пък посочват, че условията по мярката са неизпълними. Румен Христов, собственик на най-голямата фирма в региона, обяснява, че в момента, за да имат право на компенсация, превозвачите трябва да докажат, че са намалили приходите си през месец март поне с 20% в сравнение с месец февруари. Макар да няма човек в държавата, който да не е наясно в какво положение е транспортният бранш от 13-ти март насам. Съгласно постановлението на Министерски съвет мярката се прилага спрямо работници, които временно са преустановили напълно или частично работа. Тези от тях с намалено работно време ще бъдат компенсирани пропорционално на неотработеното време, но за не повече от 4 часа. В момента приходите, които реализира фирмата му, са в максимални размери от 8 до 20 стотинки на изминат километър, което е 6 до 8 пъти спад на оборотите й. Така формираните приходи са 4 до 6 пъти по-малко от средствата, необходими за осигуряване на основния разход, този за горива и работни заплати, коментира Румен Христов.
Определен е концесионер на морски плаж „Атанасовска коса“ - част 1, община Бургас. След проведена открита процедура, Министерският съвет упълномощава Министъра на туризма да сключи договор за концесия с „Еспи Агро“ ООД. Концесионерът се задължава за целия срок на договора за концесия от 15 г. да предоставя цена за чадър в размер до 1 лв . с..
Близо пет милиона лева е стойността на проекта за реконструкция на водопроводната мрежа в село Лъка и на поморийския квартал Каменар.Средствата са по ПУДОС. Изграждането на водопроводите ще продължи година, имаме готовност да започнем до края на този месец, обясни кметът на Поморие Иван Алексиев: "Проблемът със загубите на вода е много голям.Това..
Министерството на туризма внесе в Министерския съвет новия пакет документи за одобряване на средствата на хотелиери, осигурили нощувки по Програмата за хуманитарно подпомагане на разселени лица от Украйна с предоставена временна закрила у нас. Кандидатите са по списък №24, в който са включени средствата към хотелиери, държавни, общински и..
Три министерства- Министерството на туризма, Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Министерството на околната среда и водите, заедно с концесионери и наематели на плажове, дискутираха възможности за справяне с предизвикателствата и опазването на черноморското крайбрежие в ранен етап на подготовка за следващия туристически..
Броят на автомобилите, които ще извършват таксиметрова дейност на територията на Община Созопол следващото лято, отново ще е 130. Решението за лицензите е на Общинския съвет след бурен дебат, на който присъстваха и представители на бранша. Един превозвач да извършва дейност с един автомобил, а браншът да има думата в разпределянето на..
Данъчните ставки за ресторантьорството и за хляба трябва да се върнат на 20%. Причината е, че тези мерки сработиха в помощ на бизнеса, но не и за потребителите, които така и не усетиха намаление на цената на хляба, напротив стойността му се повиши. На бизнеса трябва да се помага през разходната политика на държавния бюджет. Изключение трябва да се..
Бургас се включва в националния таксиметров протест на 20 ноември. Това съобщи Снежана Никова, председател на браншовата организация на таксиметровите превозвачи и шофьори за морския град. Причината за недоволството е резкият скок на застраховката „Гражданска отговорност“ за бранша. Повишението е между 300 и 1 000 %, поясни Никова:..
Близо пет милиона лева е стойността на проекта за реконструкция на водопроводната мрежа в село Лъка и на поморийския квартал Каменар.Средствата са по..
Определен е концесионер на морски плаж „Атанасовска коса“ - част 1, община Бургас. След проведена открита процедура, Министерският съвет упълномощава..