Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Санираният блок 101 в „Меден рудник“ пак протече (ОБНОВЕНА)

| обновено на 18.12.19 в 13:12
Снимка: Архив


Продължават проблемите на санирания по Националната програма за енергийна ефективност блок 101 в зона В на комплекс „Меден Рудник“. Хората посочват, че през последните 4 години, откакто е издаден обектът, непрекъснато има проблеми, което налага сградата да се ремонтира поне два пъти годишно. Последният случай е от края на ноември 2019 г. Заради по-обилни валежи, за пореден път се е получил проблем с част от покрива, което е довело до образуването на мокри петна в два от апартаментите. Хората са притеснени, че 5-годишният гаранционен срок по договора скоро изтича.

След като сградата беше санирана преди 4 години започнаха и проблемите, посочи Райно Златев, домоуправител на вход 5 на блок 101. Периодично те бяха отстранявани от фирмата –изпълнител, но те възникват отново след всяко снеготопене и проливен дъжд. На 24 ноември отново протече част от покрива, посочи Райно Златев.

„Имаме протичане - мокри петна, а не мухъл, а вода в пети ляв и пети среден. Цялата квадратура на покрива, която отремонтират е около 100 кв. м. След всеки дъжд и снеготопене се появява това нещо. Сега е само под тези апартаменти, но ако започне дъждовен период е стигало до предпоследните апартаменти и по-надолу. Засега при тези валежи, стената е мокра до половината на пети ляв, има и мокри петна на пети среден. Винаги, когато викаме фирмата, тя отреагира, идва и прави ремонт и на следващия дъжд ситуацията се получава пак. На 24 ноември след големия дъжд, никой не ги повика. Докато видим мокрите петна, те вече бяха на покрива. Знаят, че това нещо ще протече и пращат хора след дъжда, за да отремонтират“, обясни домоуправителят.

Според хората тази ситуация ще продължава и в бъдеще, защото сагата трае вече 4 години.

„Първо викахме фирмата за стиропора по стените, който се стопяваше, за да го махнат. Втори път беше заради ъглите, където се събира водата на покрива за оттичане -  махнаха изолацията, за да сложат холкери. След това се получаваха локви на покрива, защото нямаше достатъчно наклони и пак ги викахме. Пак дойдоха, запълниха с цимент, шпакловаха, сложиха отгоре друга изолация. След това ги викахме 4 пъти за въпросното протичане на пети ляв, така че средно на година по 2-3 пъти ремонтират. Имахме проблем и с козирката, тогава водата влезе в ел. таблото и целият вход остана без ток. Дойдоха, махнаха хидроизолацията, запълниха фугите, направиха фугите, сложиха хидроизолацията и две години нямаме проблем с козирката. Фирмата има възможност, просто трябва да го направи“, посочи Златев.

Едно от исканията на живеещите в блок 101 е смяна на хидроизолацията на проблемните 100 кв. м. на покрива. Те поставят и друг въпрос:

„След като през годините сме писали много жалби и постоянно след всеки дъжд се отстраняват проблеми и на следващия пак тече, какво ще правим с гаранцията? Имаме предложение – щом като една фирма в един участък, като при нас, отремонтира няколко пъти, има заделени средства, които се изплащат след 5-годишния период. Те са запорирани. след като има 3 последователни жалби за един и същи проблем, сдружението да си наеме независима фирма. Тя да отстрани проблема и средствата да се изплатят от запорираните средства, които са след 5-годишния период.“

Обществената поръчка за санирането на блока беше спечелена през 2015 г. от дружеството „БЛОК 101 БУРГАС“, създадено със Споразумение за обединение между фирмите „КРЕАЛ ” и „ПЛЕЯДЕС БЪЛГАРИЯ”. В конкурса участваше още една фирма, но дружеството надделя с 85 точки като 20 от тях бяха получени от предлагането на по-кратък срок за проектиране. Дружеството беше посочило 18 календарни дни, а конкурентната фирма 42. 


След като хората от блок 101 ни потърсиха за съдействие по случая, изпратихме следните въпроси към Община Бургас, тъй като тя е страна по договора с фирмата изпълнител и възложител на проекта:

1.  Община Бургас ще предяви ли иск срещу фирмата – изпълнител на обекта („БЛОК 101 БУРГАС“ДЗЗД, създадено със Споразумение за създаване на обединение между: „КРЕАЛ ” ЕООД и „ПЛЕЯДЕС БЪЛГАРИЯ”ООД), след като през последните 4 години непрекъснато са подавани жалби за некачествено изпълнение и се правят ремонти?

2.  След като изтече гаранционният срок, но през годините е имало жалби за некачествен ремонт, ще бъде ли изплатена гаранцията за изпълнение на поръчката на фирмата –изпълнител?

3.  Има ли възможност друга фирма да ремонтира проблемната част на покрива и при какви условия?

4.  Какво ще се случи след като приключи 5-годишният гаранционен срок, но все още се констатират проблеми?

Публикуваме отговора на Община Бургас без редакторска намеса:

„Блок 101 в комплекс „Меден рудник“ е въведен в експлоатация след приложените мерки по Програмата за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради на 21.12.2016 година.

От тази дата до момента в сградата са констатирани няколко проблема. Живущите в блок 101 са комуникирали директно с фирмата изпълнител на ремонтните дейности и тя е отстранявала възникналите нередности. В един от случаите е извършен и ремонт на част от апартамент.

При отстраняването на проблемите в жилищната сграда фирмата изпълнител е извършвала само допустимите по Програмата дейности.

Според предвидените в нормативната база условия, ако фирмата не отстрани възникналите повреди по време на гаранционния срок, това се прави от Община Бургас, след което сумата за извършените дейности се изисква от фирмата по съдебен път. Досега фирмата се е отзовавала на подадените към нея сигнали и проблемите са били отстранявани.

В последната жалба от месец декември тази година е установен нов проблем, свързан с компрометирана ламарина. Тя ще бъде подменена с нова в срок до края на месец декември.

Община Бургас ще продължи да съблюдава за спазването на условията на гаранцията, предвидени в нормативните документи.“


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.

Свързани новини

Снегът вкарал влага в санирани блокове в "Меден рудник"

Обилните снеговалежи и непочистените покриви са причина за възникналите течове в санираните по Националната програма за енергийна ефективност бл 101 и 105 в „Меден рудник“, смята управителят на фирмата, осъществяваща независим строителен надзор Калоян..

публикувано на 01.02.17 в 16:21

Козирките на санирания блок в „Меден рудник“ са протекли заради канализацията

Проблеми с канализацията са причина за протичането на козирките на двата входа на санирания  по Националната програма за енергийна ефективност блок 101 в к-с „Меден рудник“. Това обясни управителят на фирмата, осъществяваща независим строителен..

публикувано на 20.06.17 в 17:31

Отново протекоха козирките на саниран блок в "Меден рудник"

Козирките на няколко входа от санирания по Националната програма за енергийна ефективност блок 101 в к-с „Меден рудник“, отново протекоха. Проблемите на сградата възникнаха след обилните снеговалежи в началото на година . Пет месеца след..

публикувано на 20.06.17 в 08:28

Рекламации на граждани за санирани блокове се отстраняват за сметка на изпълнителите

Община Бургас изпрати становище относно публикациите, свързани с жалбите на живеещите в блоковете 101 и 105 в комплекс „Меден рудник“. Публикуваме го без редакторска намеса: Рекламациите, за които са алармирали няколко собственици на апартаменти в..

публикувано на 01.02.17 в 17:35

Течове, влага и мухъл след саниране на блокове в "Меден рудник"

Два санирани блока по Националната програма за енергийна ефективност за многофамилни жилищни в "Меден рудник " протекоха след обилните снеговалежи в средата на месец януари. Най-потърпевши са живеещите на последните етажи в блоковете 101 и..

публикувано на 01.02.17 в 08:48

Саниран блок в Бургас протече след по-малко от година

Проблемите на санирания преди година блок 101 в зона В на комплекс „Меден Рудник“ продължават. Много от козирките на входовете протичат. Мокри петна се появяват и на част от апартаментите, намиращи се под покрива. Проблемите в блок 101 в ж.к...

публикувано на 05.01.18 в 14:25
ВИЖТЕ ОЩЕ

Туристическият информационен център в Несебър ще бъде преместен

Община Несебър изпълнява мисията си да осигури политическа, стратегическа, финансова и иновативна административна среда за утвърждаване на културната идентичност и осъществяване на устойчиво опазване и управление на културното наследство на територията на..

публикувано на 25.11.24 в 17:27

Продължава ремонтът на улици в централната част на Бургас

Община Бургас продължава да ремонтира улиците в централната градска част. Вече е осигурено финансиране за пълната рехабилитация на още три. Това са „Дебелт“, „Оборище“ и „Асен Златаров“. Процедурите по обявените обществени поръчки приключиха и..

публикувано на 25.11.24 в 16:57

Проучиха местообитанията на защитени видове птици в Сакар

Проучване на местообитанията на защитени видове птици в района на Сакар планина, извършиха горски експерти и орнитолози. Има добри условия за гнездене на защитени видове птици, показа теренно посещение на горски експерти и орнитолози на територията на..

публикувано на 25.11.24 в 16:26

Международна младежка конференция в Бургас казва "НЕ" на ксенофобията и антисемитизма

Темата за антисемитизма, ксенофобията, езика на омразата и начините, по които трябва да се води борба с тях ще събере в Бургас младежи от България и Италия, представители на институции, дипломатически мисии и граждански организации.  На 25 и 26..

обновено на 25.11.24 в 09:52

Планова техническа профилактика на предавател

Прекъсвания на ефирния сигнал на БНР Бургас са възможни днес за района на Елхово. Причината е редовната годишна профилактика на предавателя на честота 106 MHz.  Програмата на общественото радио няма да може да се слуша ефирно във времето от 9 до 17..

публикувано на 25.11.24 в 07:48

Социалната градина за възрастни с деменция "Грижовник 2" работи при пълен капацитет

Социалната градина за възрастни хора с деменция „Грижовник 2“ осигурява грижи на специалисти за още 10 бургазлии с това заболяване. Тя се намира в комплекс "Братя Миладинови" зад бл. 117 от август тази година. Наричат я "Горския грижовник", защото самата..

публикувано на 24.11.24 в 17:30

Сдружение "Усмивка" провежда благотворителна кампания в подкрепа на 700 възрастни хора в Бургаско

Сдружение "Усмивка" провежда Благотворителна Коледна кампания в подкрепа на близо 700 възрастни хора в Бургас. Всеки, който желае да помогне може да се включи като дари пакетирани продукти, топли дрехи или да направи парично дарение. Кампанията е..

публикувано на 24.11.24 в 16:00